Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Internetondernemers vol hoop

Oude tijden herleefden op het IPAN Launch Event dinsdagavond in Amsterdam. Tientallen internetondernemers presenteerden zichzelf vol optimisme voor mogelijke investeerders en zakenpartners.

De zaal in Hotel Arena was dinsdagavond barstensvol en de stemming uitgelaten. Zo’n 25 net gestarte internetentrepreneurs presenteerden zich aan andere ondernemers, investeerders en journalisten. Aanleiding was het Launch Event van IPAN, de organisatie van internetprofessionals. Aan tafel waren de laptops uitgestald en werden de ideeën gelanceerd.

Het bleek maar weer hoe makkelijk het is om internetondernemer te worden; veel mensen zijn online, hebben snelle verbindingen en servers kosten weinig. Bovendien wil iedereen de gebruiker aan het werk zetten. Onder de modeterm web 2.0 worden er recensies geschreven of T-shirts gemaakt. Daarbij liet internetveteraan Ronnie Overgoor merken niet ieder bedrijf even kansrijk te achten.

Uiteraard is Sprout blij met iedere starter, maar drie bedrijven sprongen er voor ons uit. Zo brengt Leadz vragers en aanbieders van diensten bij elkaar, denk aan klussers om een huis te verbouwen. Fleck, de bekendste van de drie, heeft 10.000 gebruikers per dag, brengt een tweede laag aan over internet en laat gebruikers een soort digitale post-its plaatsen met hun opmerkingen over een site. Ook Swoot viel op. Het Haarlemse bedrijf bouwt browsers in elke gewenste vorm en sfeer, zoals Disney, ABN Amro of Heineken. 

Volop foto’s van het IPAN Launch Event