Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Ondernemer in clinch met Cartier

Het Franse juweliershuis Cartier heeft ondernemer Jessica van de Pasch (35) gesommeerd te stoppen met al haar activiteiten. Haar huidverzorgingslijn Pasch9 lijkt te veel op die van Cartier.

Dat meldt de ondernemer in een blog op haar website. Inzet van de strijd is het eerste geurtje dat de ondernemer op de markt heeft gebracht. Volgens de multinational zou haar huidverzorginglijn voor zwangere vrouwen te veel gelijkenis vertonen met de mannengeur Pascha de Cartier. Het Franse merk beroept zich er op dat mannen die de geur zouden willen bestellen door de lijn van Van de Pasch op een dwaalspoor worden gezet. Ze zouden bij de verkeerde webshop kunnen uitkomen.   

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Van de Pasch raakte eind 2009 haar baan kwijt en is zich gaan toeleggen op het realiseren van haar ondernemersdroom. Ze zegt al haar kapitaal te hebben gebruikt om Pasch Cosmetics op te richten. In september 2010 heeft ze haar eerste lijn op de markt gebracht. In een reactie laat de ondernemer weten niet verder op de zaak in te kunnen gaan. “Hopelijk kunnen we er er samen uitkomen”, zegt Van de Pasch. Een woordvoerder van Cartier Nederland bevestigt dat het bedrijf juridische stappen heeft genomen, maar wil verder niet inhoudelijk op de zaak ingaan.

Het is niet de eerste keer dat Cartier een dergelijk juridisch paardenmiddel inzet. Zo moest de Brabantse modeontwerper Carola van Benthum een paar jaar geleden de gevels van haar boetiek  verwijderen en haar bedrijfsnaam veranderen. Er ging een felle strijd aan vooraf. Cartier vond de naam Cartiek te veel gelijkenis hebben.