Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

KPN-dochter past negatief beltegoed aan

DEN HAAG (ANP) - Telecomaanbieder Simyo, het prijsvechtersmerk van KPN, beperkt de mogelijkheid van een negatief beltegoed bij prepaid bellen. Dat gebeurt onder aandrang van de Autoriteit Consumenten & Markt (ACM), meldde de toezichthouder woensdag.

ACM kwam in actie naar aanleiding van klachten van consumenten die binnenkwamen bij ConsuWijzer, het consumentenloket van ACM. Ook het Tros-consumentenprogramma Radar besteedde er aandacht aan.

De klagers kregen te maken met een hoog negatief saldo. Zij gingen ervan uit dat dit met een prepaid dienst niet mogelijk was.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Simyo heeft na de gesprekken met ACM het bedrag waarvoor de consument in de min kan staan, beperkt tot maximaal 5 euro.