Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Lekker makkelijk: vooraf bestellen in het bedrijfsrestaurant

Wachttijden in kantines zijn voorbij, als het aan de makers van een nieuwe app ligt. Om te beginnen kunnen medewerkers van het Nederlandse hoofdkantoor Dell hun eten voortaan vooraf bestellen en zelf afrekenen in het bedrijfsrestaurant.

De app is afkomstig van het Canadese YES.TAP, en wordt in Nederland uitgerold door servicebedrijf eMove. Dell krijgt een whitelabel ‘Dell Café’-app. Mensen die hun eten gegarandeerd willen ophalen op de afgesproken tijd moeten bestellen kan tot 11.15 ‘s ochtends. Je kunt ook tijdens piektijden bestellen, maar dan is er geen garantie dat het klaarligt.

Om te kunnen bestellen moeten gebruikers wel eerst een prepaid-tegoed storten in hun app, waarna pin- en chippas niet meer nodig zijn.

Bottleneck

eMove wil ‘de bottleneck bij de kassa’ elimineren , zegt directeur Martijn Lukaart. Klanten in een rij laat wachten voor zij mogen bestellen of betalen, is volgens hem gebaseerd op ‘een eeuwenoud concept’ waarbij zij weinig opties hebben, pas ter plekke kunnen kiezen uit een beperkt assortiment en dan afrekenen. ‘Dit concept is nog teveel gericht op de ondernemer zelf en niet op de consument.’ Die bepaalt immers zelf wel waar en hoe hij shopt, betaalt of de bestelling laat afleveren.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

eMove levert de dienst aan cateraar Van Laar. Dat biedt perspectieven voor een verdere uitrol van de dienst, aangezien Van Laar op meerdere locaties actief is, onder meer bij kantooruitbater Regus.

Eerder deze maand lanceerde eMove een vergelijkbare bestel-app bij ‘foodcourt’ The World in Rotterdam, een restaurant met 520 zitplaatsen dat wordt gerund door Wesley Ladage, de zoon van de befaamde Bram Ladage. Het verschil met de YES.TAP-app is dat gasten hier een QR-code op hun tafel scannen. waarna het menu in beeld verschijnt.