Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Liefdadigheid als business model

Geven aan hulporganisaties in het tsunami gebied, de hongersnood in Darfur of aan de aardbeving in Pakistan. Elke ondernemer heeft wel eens een steentje bijgedragen. Maar het gaat er niet meer om óf u geeft, maar hoe u geeft.

Het begon twee jaar geleden met de Tsunami. Geven tijdens kerst. Maar één keer geven is te makkelijk. Liefdadigheid is in Amerika vaak een onderdeel van de bedrijfsstrategie.

 

Liefdadigheid wordt steeds vaker opgenomen in het ondernemersplan. Zo gaat een procent van de verkoop van Patagonia (outdoor kleding) naar milieuorganisaties. Ook Ethos Water van Starbucks doneert aan drinkwaterprojecten in Bangladesh, meldt Inc.

 

Ook Apple ontwikkelde een rode Apple nano om de verspreiding van aids in Afrika tegen te gaan. Voor wie (nog) niet direct weet hoe liefdadigheid in de bedrijfsstrategie kan worden opnemen, zijn er tal van andere initiatieven. U kunt pluimen weggeven en tegelijkertijd een goed doel steunen. Of het koraalrif beschermen met een kerstkaart van Coral Reef Care. Nog een leuke bijkomstigheid. De donatie is volledig aftrekbaar van de belasting.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Bent u al lid van onze nieuwsbrief?