15 creatieve ijsco-advertenties

woensdag, april 16, 2014 - 18:16
Na hopeloze dagen met regen, en een lijstje over rainvertising, geeft deze week reden tot een overzicht met ijsco-advertenties. Hoe wordt ijs aangeprezen en gebruikt door verschillende type ondernemers? 15 voorbeelden.

 

1. Designerijs

Kapiti positioneert zichzelf als een premium ijsmerk. Dat gevoel wordt gevisualiseerd met een advertentieserie die ijs met designaccessoires laat versmelten.

2. Home made

Zee Icecream is een merk dat zich neerzet als puur en ambachtelijk. In hun advertentie brengen ze die eigenschap naar voren met het tonen van versgeplukt fruit.

3. Banana Peanut Butter

Banaan en pindakaas, dat is een smaakcombinatie die natuurlijk van Ben & Jerry's moet afkomen.

4. Verleidelijk ijs

Magnum maakt in deze reclame goed gebruik van de warm bruine kleuren en ronde vormen van zijn ijsjes. Daarmee creëert het een illusie.

5. Tandpasta

Dit was de winnaar van een Cannes Lions-reclameprijs. Colgate brengt tot uitdrukking dat zijn tandpasta ook echt lekker is, zelfs genoeg voor kinderen.

6. 'Rijk' ijs

Godiva omschrijft zichzelf als 'rich ice cream'. Dat visualiseert het letterlijk met deze inbreker, die het ijs als juwelen behandelt.

7. Cookies

De oppervlakte van het cookie-ijs van Haagen-Dazs wordt neergezet als een dromerig, indrukwekkend wolkendek met uitstekende bergtoppen.

8. Als ontbijtlokkertje

Een Amerikaanse fabrikant zegt kinderen aan de griesmeelpap te krijgen, door een ijssmaak toe te voegen aan zijn product.

9. Kauwgom

Ook deze advertentie sleepte prijzen in de wacht. Mentos promootte zo zijn ice-mint smaak.

10. Groente of ijs?

Italiaanse supermarktketen Esselunga staat bekend om zijn zelfgeproduceerde organische producten. Of het nu om ijs of om groente gaat, het levert alleen pure en gezonde etenswaren.

11. Gay-advertising

Als je je niet met het product zelf kan onderscheiden, dan nog wel met de doelgroep. De vormen lijken iets te maken te hebben met 'samen ijs eten'.

12. Gay advertising/verleiding

Antonio Federici zet zijn ijsmerk neer als een verleidelijke, bijna verboden vrucht. De Rooms-Katholieke kerk heeft deze advertentie met succes in de ban weten te stoppen.

13. Romig

Roomijs, rechtstreeks van de koe, dat maakt deze Aziatische advertentie duidelijk.

14. Water om te likken

Zelfs drankmerken maken gebruik van het verleidende effect van ijs. Deze bronwateraanbieder symboliseert hoe lekker zijn product is als je hem koud zet.

15. Barack Obama

Controversieel? Deze fabrikant 'misbruikt' Barack Obama en het Witte huis om zijn chocolade-vanille-ijs aan te prijzen.

Bas van Essen

Meer over Geen naam

2014-04-11 10:00: Sprout verbouwt