Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

5 innovatieve manieren om je merk te promoten

Natuurlijk, je kunt adverteren op Google, een bekend gezicht inhuren of een sportteam sponsoren.  Maar voor een opvallende marketingactie kun je best een stapje verder gaan, bewijst deze lijst.

1. Breng een hiphopnummer uit

Het Amerikaanse Jimmy’s Iced Coffee lanceerde deze week een hiphop-nummer dat niet zou misstaan tussen de Pharells en Eminems van deze wereld. De bijbehorende gelikte muziekvideo zorgt er ongetwijfeld voor dat deze clip vaak gedeeld gaat worden.

2. Maak een iconische selfie

Een catchy deuntje blijft hangen, maar een spectaculaire foto gaat misschien wel nog sneller viraal. Bijvoorbeeld: Lee Thompson, eigenaar van reisbureau The Flash Pack, beklom vorig jaar het beroemde Jezus-beeld in Rio de Janeiro. De foto leidde direct tot een stortvloed aan nieuwe klanten, waarna Thompson gelijk zijn eerste werknemer kon aannemen.  

3. Maak een punt

Ondergoedmerk One Night Stand Sleepwear bedacht een in het oog springende manier om zijn merk uit te dragen. De missie van oprichter Jamie Green is om met zijn onderneming dakloze jongeren te helpen. Om aan te geven dat die jongeren vaak roerige nachten beleven, sloot Green zich 24 uur – rechtopstaand – op in een krappe etalage. 

4. Maak een f***ing goede video

Scheermesjesbedrijf Dollar Shave Club heeft een simpel concept: een abonnement voor scheermesjes, zonder poespas. De video waarin dat op tamelijk hilarische wijze wordt uitgelegd werd tot nu toe 20 miljoen keer bekeken. 

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

5. Rijd met een tank over Times Square

Richard Branson is een marketingkoning. Misschien wel zijn meest explosieve publiciteitsstunt was toen hij in 1984 voor de lancering van vliegtuigmaatschappij Virgin Atlantic met een tank over Times Square (New York) reed. En dat voor een – naar eigen zeggen – destijds nog schuchtere zakenman. Maar Branson volgde gehoorzaam een advies op van collega-ondernemer Freddie Laker: “Get on the front pages of the papers even if it means to make a fool of yourself.”