Marktkartel in speelgoedbranche?

De supermarkten, elecotronicazaken en drogisterijbranche hebben allen een goedkope concurrent. Er wordt gestunt met de prijzen, reclamecampagnes en formules worden aangescherpt. Maar waar blijft de goedkope speelgoedconcurrent?

De feestdagen, het kost ouders klauwen met geld. Want de kinderen willen alles hebben. Dansmatten van K3, Bob de Bouwer of een Baby-Born pop. Voor het geld wat er voor neer moet tellen, kunt u ook een avond uit eten. Zonder de kinderen dan wel. Waar blijft toch die goedkopere concurrent die de positie van de Blokker, Intertoys en de Bart Smit doet wankelen, vraagt het AD zich af.

Veel speelgoed mag dan in China door goedkope kinderhandjes gemaakt worden. De retailers willen over hun marge niet veel kwijt. Of zitten ook zij vast aan afspraken met fabrikanten ? Lego, Playmobil of Didl dwingen de retailers om het speelgoed voor een bepaalde prijs te verkopen. Zoniet, dan wordt er gewoon niet meer geleverd.




 

sluiten
Gratis één digitale editie van Sprout Magazine lezen?

Schrijf je in voor de Sprout Nieuwsbrief en ontvang naast nieuws, kennis en inspiratie, één digitale editie van Sprout Magazine gratis in je mailbox. 

 

Elke ochtend...

X
het belangrijkste ondernemernieuws in jouw mailbox? Gegarandeerd Sprout-stijl!