Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Meer ondernemers zoeken zingeving

Steeds meer bedrijven willen zich inzetten voor een goed doel en zijn op zoek naar zingeving. Ook kleinere ondernemingen vinden dat het niet alleen om financiële winst draait, maar ook om sociale winst.

De bemiddelaars tussen maatschappelijke organisaties en bedrijven die op zoek zijn naar een vrijwilligersklus voor hun werknemers draaien overuren. Op het moment zijn er zelfs meer aanvragen voor vrijwilligerswerk dan er klussen beschikbaar zijn. “Dat is een heel andere situatie dan een paar maanden geleden. Toen was het juist andersom”, zegt Karin van Nistelrode, projectleider bij Maatschappelijk Betrokken Ondernemen van kenniscentrum MOVISIE.

Zij verklaart deze nieuwe trend: “Vrijwilligerswerk werd vroeger vooral door moeders gedaan, maar die hebben nu ook vaak een drukke baan. Voor kleine ondernemingen geeft het doen van vrijwilligerswerk een enorme motivatie. Teambuildingsuitjes zoals paintballen of karten zijn ineens veel minder populair. Bedrijven willen iets kunnen betekenen voor de maatschappij.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.