Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Even voorstellen: Guus Verbeek (Saleshelden)

Sprout is een netwerk van ambitieuze ondernemers. Wekelijks stellen we er één aan je voor. Deze week Guus Verbeek van Saleshelden.

Wie ben je, en wat doet jouw bedrijf?

Ik ben Guus Verbeek, 22 jaar en mijn bedrijf heet Saleshelden. Ambitieuze bedrijven kunnen hun koude acquisitie compleet bij ons outsourcen. We benaderen namens hen de zakelijke markt en maken dan een afspraak met een beslisser.

We beloven dat als het ons niet lukt, niemand anders een afspraak had kunnen maken. Daar geloof ik oprecht in. Het is onze missie om saaie traditionele telemarketing te transformeren naar bijzonder effectief en leuk. Wij bellen bijvoorbeeld nooit onbekend, want wat is er nu irritanter dan dat?

Wanneer en waarom ben je gaan ondernemen?

Dat is volgende week precies een jaar geleden. Het probleem dat ik ontdekte was dat een gemiddeld callcenter te afstandelijk, arrogant en gescript is. Veel bedrijven hadden hier slechte ervaringen mee. Dat business model past helemaal niet meer in de huidige tijd. Ik was er direct van overtuigd dat het mijn missie moest worden om telemarketing te transformeren. Bellen van potentiele klanten is namelijk bijzonder effectief en het is bij uitstek dé manier om korte termijn doelstellingen te kunnen behalen.
Ik bekijk zaken juist vanuit een hele andere hoek. Omdat ik zelf nooit in dergelijke omgeving heb gewerkt kan ik nieuwe oplossingen bedenken. Ik spreek alleen klanten en bouw enkel hun wensen in in onze dienstverlening.

Wat zijn de grootste uitdagingen voor jou als ondernemer?

Om de beste mensen te blijven vinden, motiveren en behouden. We zijn gestart met een team van geweldige telemarketeers met een berg ervaring. Ik durf met recht te zeggen de beste mensen van Nederland. Maar om te blijven groeien moet Saleshelden zelf ook meer mensen gaan opleiden.

Ik stimuleer klanten altijd om veeleisend richting ons te zijn. We zijn het verlengstuk van hun organisatie, het werk moet gewoon goed gebeuren. Het is mijn uitdaging om elke klant koste wat het kost te behouden. Ik ben bereid hier heel ver in te gaan. Tot nu toe heeft geen enkele klant afscheid van ons genomen. En dat gaat ook niet gebeuren. 

Wat zijn je drijfveren, wie inspireert jou?

Het is echt heel gaaf dat zoveel verschillende bedrijven uit allerlei branches direct hun strategie met mij willen delen. Ik adviseer ook weleens eerlijk dat telemarketing een bedrijf niet veel verder gaat helpen. Ik wil met Saleshelden meerwaarde creëren voor elke klant en ik laat liever omzet liggen dan voorbij te moeten gaan aan deze kernwaarden.   

Ik word geïnspireerd door ondernemers die vanuit Twente met niks zijn begonnen. Internationale bedrijven zoals Takeaway.com of Booking. Ook de nationale groei van uitzendbureau In Person vind ik erg bijzonder: zij hebben de laatste jaren enorm geïnvesteerd in hun merkbeleving en dragen dat heel consequent uit. Ook onze klant Heracles Almelo (de voetbalclub) is altijd bezig met vernieuwing en innovatie. Zo’n sfeer hangt er ook op de club, dit daagt mij ook steeds uit een stapje verder te gaan. Geweldig hoeveel ophef zij weten te veroorzaken met een simpel idee als een vrouwenvak in hun stadion.

Waarom ben je lid geworden van het Sprout Netwerk?

Inspiratie! Er is een nieuwe generatie ondernemers bezig om veel traditionele branches op te schudden. Via Sprout ontdek ik allerlei nieuwe gave ondernemers en hun bedrijven. Ik kan door deze verhalen gemakkelijker nieuwe ideeën bedenken voor Saleshelden. De nieuwsbrief is trouwens ook de enige die ik consequent lees.

Wat zou je andere ondernemers als tip willen meegeven?

Wees kritisch wie je als klant kiest en bedenk hier een duidelijke strategie voor. In de eerste maanden heb ik direct een aantal bedrijven nee verkocht omdat ik denk dat onze dienst niet werkt voor hen. Bedrijven die al dik achterstonden en hoopten dat onze afspraken het tij gingen keren. Het probleem kan dan nooit zijn dat er te weinig leads binnenkomen. We kunnen alleen echt een meerwaarde leveren als we kunnen samenwerken met bedrijven die dezelfde ambitie hebben als wij zelf.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Het fijne is dat je daardoor ook heel duidelijk weet met wie je wel wil samenwerken. Ik adverteer veel op social media op een hele kleine doelgroep. Alleen onder deze bedrijven wil ik echt bekend worden. Hierdoor heb ik veel focus op klanten die goed bij ons passen.

Waar kunnen andere Sprout members jou mee helpen?

Members van Sprout staan bekend om hun creatieve ideeën en eigen kijk op veel zaken. Iedereen doet dit vanuit zijn eigen expertise. Mocht een member van Sprout zich geweldig ergeren aan iets in het (traditionele) telemarketingproces dan hoor ik dit graag. Ik beloof dan dat wij hier een enorm slimme oplossing op gaan bedenken. Hopelijk kunnen we traditionele bedrijven inspireren. Op die manier wordt de wereld toch weer een beetje mooier.