Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Nederlandse app-maker M2Mobi scoort in Dubai

Het Nederlandse M2Mobi, een marketingbureau gespecialiseerd in mobiel internet, gaat een app bouwen voor het vliegveld van Dubai, met 68 miljoen passagiers per jaar een van de drukste luchthavens ter wereld.

De deal is goed voor ‘enkele tonnen omzet’, vertelt oprichter Michiel Munneke aan het FD.

De in 2006 opgerichte mobiele marketeer (30 medewerkers) kreeg in Dubai de nodige deuren geopend dankzij zijn eerder ontwikkelde Schiphol-app.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

M2Mobi’s app voor Dubai Airports (dat bestaat uit de luchthavens Dubai International en Al Maktoum International) gaat passagiers onder meer laten zien waar en hoe laat hun vlucht vertrekt.

Winkels

Als dat goed functioneert wordt de app uitgebreid, onder andere door er winkels in op te nemen en veelvliegers loyaliteitsprogramma’s te laten beheren. De winkels en horeca op de luchthavens van Dubai zetten jaarlijks 1,3 miljard euro om.