Hoe mvo en business samengaan

16 apr 2014 - 18:16
De wereld verbeteren en ondernemen gaan prima samen, zo bewijst social and sustainable entrepreneur Tom van de Beek.

Tom van de Beek combineert zijn bedrijf Butch & Sundance Media met de stichting The Tipping Point. In Profile vertelt hij hoe hij concepten ontwikkelt voor onder andere scholen en natuurorganisaties, zonder te werken met subsidies. Daarbij betrekt hij trends als het nieuwe werken, technologische ontwikkelingen, duurzame voeding en groene energie.

De projecten die hij doet zijn breed. Zo pakt hij bijensterfte aan (Beeing), maakt hij zelfvoorzienende, groene werkplekken voor stadsmensen die in de natuur willen zijn (Sustainsville) en ontwikkelt hij serious games voor het onderwijs om jongeren een bredere blik op de wereld te geven en op te leiden tot kritische mediagebruikers (On the ground reporter). “Nieuwe media zijn leuk, maar er komt zoveel op je af dat het moeilijk is om te onderscheiden wat waar is en wat niet.”

Bekijk hier het volledige interview met Tom van de Beek bij 7 Ditches TV:

Karin Husslage

Karin Husslage is hoofdredacteur van Sprout