Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Myngle meest innovatief

Myngle, de vorig jaar opgerichte marktplaats voor taalles, is de winnaar van de Innovation awards 2008. De publieksprijs ging naar Buienradar.nl.

Myngle is volgens de jury vernieuwend, succesvol en biedt potentie. Het online taalinstituut brengt docenten en studenten bij elkaar. Vooral de longtailtalen zijn populair. Mede-oprichter Egbert van Keulen: “Je kan overal wel Engels leren, maar Swahili, dat is toch lastiger. Online is dan een goed toevluchtsoord.”

 

Myngle lanceerde in september een nieuw online klaslokaal. Met deze virtuele ruimte is het mogelijk om de desktop te delen en er zijn tekentools toegevoegd waarmee zowel de cursist als de docent kunnen tekenen als schrijven.

 

Docententekort

Het innovatieve Myngle kent tien maanden na de lancering veel gebruikers, maar goed opgeleide docenten zijn schaars. Op de site is nog maar twintig procent van de vijftienhonderd docenten te vinden die zich hebben aangemeld.

 

Het publiek kon ook op een favoriet stemmen. Er zijn meer dan 12.500 stemmen uitgebracht met als winnaar Buienradar, een website voor actuele weerwaarnemingen.

 

Vorig jaar gingen Sellaband en Hyves met de prijs naar huis voor respectievelijk het beste innovatieve concept en het meest innovatieve bedrijf. Myngle mag als prijs 50.000 euro besteden aan een reclamecampagne in de Volkskrant en Volkskrant Banen.

 

Bron: Jannemiek Starkenburg, Emerce.nl