Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Nederlander helpt ondernemers naar Chinese groeimarkt

Het betreden van de Chinese markt is een grote stap. Het Nederlandse Tribal - dat eerder een megadeal in China sloot - helpt ondernemers naar het land.

Het bedrijf ontwikkelde een starterspakket voor ondernemers met Chinese ambitie. 

 

“Ondernemers die naar China gaan, lopen tegen dingen op,” zegt Jan Beekwilder, mede-oprichter van Tribal. “E-mails in het Chinees, een trage telefooncentrale, of website. Met het pakket heb je minder kans op aanloopproblemen. Binnen een maand kun je aan de slag.”

 

Tribal heeft sinds februari 2007 een succesvolle vestiging in Shanghai.

Om ondernemers in China te ondersteunen, en natuurlijk om nieuwe markten open te breken biedt Tribal:

 

  • Een website met een Chinees design van maximaal tien pagina’s
  • Een marketingboodschap die aangepast is aan de Chinese markt 
  • Een Chinese domeinnaam, e-mailadres, website hosting, e-mail afhandeling (directe vertaling van Chinese e-mails naar het Engels), een Chinees telefoonnummer met telefoonservice, en een virtueel kantoor. 
  • Een gratis analyse van de markt, uw concurrenten, en welke marketingtools het beste kunnen worden ingezet.
  • Daarnaast worden teksten herschreven zodat deze beter aansluiten bij de potentiële klant.

 

Kosten
Het complete start-up pakket kost 2.500 euro – een stevige prijs. “Het is voor ons ook een investering, ” zegt Beekwilder. “Maar we geloven in het project. We denken dat dit heel veel ondernemers gaat helpen die in China willen beginnen.”

 

Lees ook: 

Weblog van Bjorn van der Veen (Tribal) vanuit Shanghai.

Het eerder verschenen artikel zoeken in China – hoe Tribal een unieke deal sloot met ‘de Chinese Google’