Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Nederlandse start-up verovert New York

Internetpionier Boris Veldhuijzen van Zanten flikt het opnieuw. De ondernemer bedacht een nieuw internetconcept en weet de hele wereld te interesseren.

Veldhuijzen van Zanten presenteerde zijn nieuwe bedrijf Fleck op de TechCrunch Party in New York – een jaarlijks feest met de meest prominente figuren uit de Amerikaanse internetwereld.

Fleck legt een tweede laag over internet heen. Op deze laag kunnen bezoekers berichten achterlaten over wat ze van de website vinden, wat interessante passages zijn, etc. Het commentaar deel je met een selecte groep gebruikers.

Echt nieuw is het idee niet. Tijdens de internethype waren er meerdere bedrijven die digitale post-its op websites lieten plakken. Geen van hen slaagde. Veldhuijzen van Zanten en zijn partner Patrick de Laive leerden van de fouten van de hype en pakten het anders aan.

Hoe is te lezen op website Emerce.

Gisteren was Veldhuijzen van Zanten aan het woord in het BNR-programma De Elektronische Eeuw. De uitzending beluistert u hier.