Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Omgaan met kritiek op internet

Iedere ondernemer krijgt er vroeg of laat mee te maken, een gramstorige klant of concurrent die zijn hart lucht op internet. Wat doet u tegen negatieve verhalen op internet?

Online kritiek gaat van stekelige recensies tot schadelijke informatie lekken over uw bedrijf, nieuwe producten of bedrijfsethiek. En wat eenmaal online is, blijft daar.

Wees daarom actief op internet en reageer met open vizier. Dus verschuil u niet achter een alias, maar geef duidelijk aan dat u de ondernemer achter het bekritiseerde bedrijf bent. Een actieve rol op het web is de enige manier om een negatieve trend te doorbreken.

Geen zin om te reageren? In de VS zijn een aantal bedrijven die negatieve berichten wegdrukken in zoekmachines en positieve naar boven trekken. Gemiddelde kostenpost: zo’n 3.000 dollar per maand.

Biedt boze klanten niet de mogelijkheid een websiteadres te claimen dat erg op de uwe lijkt. Koop domeinen op die op de uwe lijken. De kosten zijn minimaal.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Buzz Logic – een bedrijf dat belangrijke bloggers in kaart brengt – heeft berekend dat iedere vijf seconden een klant een mening online zet (positief of negatief).

Meer over boze klanten op de website van de New York Times (registratie is gratis).