Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De kracht van foto’s delen via social media

Een oud schrijversadagium luidt: show, don't tell. Die regel is ook steeds meer van toepassing op communicatie via social media. Hoe kun jij hier je voordeel mee doen?

Het Amerikaanse zakenblad Fastcompany wijst in een artikel over bedrijven en social media op een interessante ontwikkeling. Wie online met zijn klanten wil communiceren moet zo min mogelijk zeggen en zo veel mogelijk laten zien. De consumptie van en interactie met online informatie wordt namelijk steeds bondiger en ontwikkelt zich nu naar een punt waar beelden het gebruik van woorden zelfs helemaal aan het verdringen zijn.

Klanten reageren sneller op plaatjes

Twitter heeft het bloggen tot 140 tekens terugbracht, ook zijn fotodeelsites als Instagram en Pinterest populair. Bovendien zou de reactie op posts op Tumblr en Facebook meer opleveren als je alleen foto’s gebruikt. Uit onderzoek blijkt dat veertig procent van de ondervraagden meer geneigd is om een interactie aan te gaan met een merk als de informatie wordt aangereikt via een foto.

De social media-gebruiker conditioneert op dit moment snel: consumenten scannen aan de hand van beeld of ze meer van jouw product of merk willen weten. Het advies van Fastcompany: zie plaatjes op social media als het maken van een trailer van een film. Een goede, grappige, prikkelende, intrigerende afbeelding helpt je klanten ‘jouw bioscoop’ in te lokken.

Bekijk ook deze slideshow over vijf bedrijven die Instagram slim weten toe te passen.

 Voor het hele verhaal: zie Fastcompany.com   

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.