Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Week 27: The Page Creators

Sprouts startup-roundup, met in week 27: The Page Creators.

 

The Page Creators

The Page Creators is een jong bedrijf uit Hilversum dat zich volledig richt op de ontwikkeling van Branded Facebook Pages en applicaties. Het bedrijf van Jaap den Hertog lanceerde vorige week een applicatie die marketeers de middelen biedt om een marketingactie volgens de promotionele richtlijnen van Facebook te starten.

Waarom heb je deze Like & Win App ontwikkeld?

“Het viel ons op dat steeds meer Nederlandse bedrijven Like & Win acties organiseren op Facebook. Dit gebeurt helaas vaak niet volgens de promotionele richtlijnen van Facebook, en als gevolg hiervan worden veel van deze bedrijven op hun vingers getikt door Facebook. In het ergste geval kan het zelfs gebeuren dat Facebook  de Page verwijdert inclusief alle fans.

Behalve dat Like & Win acties via de wall niet zijn toegestaan is het natuurlijk ook wel jammer dat je geen direct contact met je fans kan zoeken via e-mail. Op deze onderdelen springen wij in met de LikeAndWinApp. We bieden iedereen de mogelijkheid om compleet volgens de regels van Facebook Like & Win acties te starten, en met de uitgebreide mogelijkheden die er van de nieuwste apps wordt verwacht. Zo kun je gemakkelijk formulieren samenstellen, de vormgeving aanpassen en een mooi excel bestand krijgen van alle inschrijvingen.”

Wat maakte het lastig deze service ook te realiseren?

“De grootste uitdaging is en blijft het gebruiksgemak. We willen zoveel mogelijk functionaliteiten bieden, maar het moet wel voor iedereen werkbaar blijven. Op dit moment proberen we elke week het hele systeem weer iets gebruiksvriendelijker te maken. Zo hebben we recentelijk een wizzard geïntroduceerd die de gebruiker stap voor stap door de instellingen heen laat lopen.”

Wat onderscheidt het van concurrenten?

“Veel van onze concurrenten richten zich volledig op functionaliteiten: het gevolg hiervan is vaak dat het een heel technische omgeving is waar niet iedereen mee kan werken. Omdat wij het geluk hebben dat we met een product werken dat compact is, hebben we alle ruimte om juist in deze onderdelen extra tijd te steken. Zo is de applicatie erg gebruiksvriendelijk en kun je alle elementen zelf gemakkelijk vormgeven. Als de gebruiker het niet redt om zelf een mooie vormgeving in elkaar te zetten, bieden wij zelfs de mogelijkheid om deze door ons te laten ontwerpen.”

Wat is exact je verdienmodel?

“Wij helpen mee aan het succes van een Facebook Page, dus het succes van de Facebook Page hangt daarom ook samen met ons verdienmodel. De gebruikers van onze applicatie betalen per maand een bedrag. Dit bedrag is onder andere afhankelijk van het aantal fans dat je Facebook Page heeft. Omdat we het aantal fans als maatstaf gebruiken blijft onze applicatie ook betaalbaar voor kleine ondernemingen.

Naast de standaard maandelijkse fee werken we met resellers: dit zijn over het algemeen mediabureaus. Die helpen mee met het succes van onze applicatie en op deze manier kunnen ze hun klanten een fantastische tool aanbieden.”

Wat voor resultaten wil je op de korte termijn bereiken?

“Op dit moment is ons doel om per maand ongeveer 100 á 200 nieuwe gebruikers te voorzien van een Like & Win actie. Met het internationaal uitrollen hebben we de omzet voor het eerste jaar geschat op minstens 80K.”

We zijn op zoek naar mensen die ons kunnen helpen met het (internationaal) op de markt brengen van ons product. Daarom bieden we extra interessante pakketten voor resellers die ons kunnen helpen met het groot brengen van de applicatie.”

 

Lees eerdere portretten van startups 

En bezoek de pagina Anders en Beter voor meer pioniers en innovatie.

Weekoverzichten uit 2012:

Week 26: HelloFresh

Week 25: Studenttutors

Week 24: Wrap a Gift, EgoSketch en My Own Driver

Week 23: TJUNKS en Klender

Week 22: nReduce en Traintool

Week 21: NetworkUpdater en SocialBrands

Week 20: SocialExpress en Gleefy

Week 19: Planspot en New Day at Work
Click here to find out more!

Week 18: Layergloss

Week 17: Meetlink en Mipagar

Week 16: Ten Horses en Antecy

Week 15: Your Smart Butler

Week 14: Djuke It en Crowdale

Week 13: FSHN en Werk aan de Muur

Week 12: Qmaps en Thuisafgehaald.nl

Week 11: BarTune, Wereldradar en MyPrivateHotspot

Week 10: Widescript en Beatswitch

Week 9: Sweebr en Chummee

Week 8: Qwebbl en Sindo

Week 7: PeerReach en SimLike

Week 6: Infotron en Togather

Week 5: Blitsen, Veilingverhuur en CodeAcademy

Week 3: Paypool en Bonnevoy

Week 2: Flirtsmart en Zapaday

Week 1: Smartspotter en Autotreffer

Weekoverzichten uit 2011:

Week 51: Startupbootcamp, Remotely.tv en Petvision

Week 49: Gidsy en WappZapp

Week 48: Buitengewone Varkens, Share a Bite en Entertainment.nl

Week 47: Pleasecycle, SaveUp en Redcritter

Week 46: Arabischewijn.nl, Chaptur en BIZcount

Week 45: Adcup, Directles.nl en Chime.in

Week 44: Shall I Buy, Deal Sellers en SEO Visuals

Week 43: Appatize, SellAnAp en de Vermogensmediair

Week 42: Bloeikapitaal, BidMyBill en Solve Media