Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

CM neemt belfabriek van KPN over

CM neemt Callfactory over van KPN. Dat betekent 11 miljoen extra omzet voor het bedrijf van Jeroen van Glabbeek. Hij verwacht door de overname dit jaar een omzet van 66 miljoen euro te kunnen halen.

Callfactory is groot geworden met interactive voice response, ofwel stemmen per sms zoals grote televisieshows vaak hebben. Dat is ook de reden waarom KPN Callfactory ooit oprichtte: het Henny Huisman-syndroom. Tijdens de Soundmixshow in 1988 riep Henny Huisman 6 miljoen televisiekijkers op om te stemmen. Doordat het Nederlandse kijkerspubliek en masse gehoor gaf aan die oproep, ging het landelijke netwerk plat.

Sinds 2011 is KPN juist weer bezig om de activiteiten van Callfactory af te stoten. Alle medewerkers van Callfactory gaan mee naar CM.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Callfactory was altijd een grote speler in zijn segement en dus een grote concurrent voor CM. 

De overname past voor CM in een trend van consolidatie onder aanbieders van mobile messaging. CM, gespecialiseerd in afhandelen van sms-verkeer, push-notificaties via apps, voice en mobiel betalen,  heeft sinds 2007 tien bedrijven overgenomen in Nederland en België, recentelijk nog MobileWeb in België. De klanten van CM zijn grote radio- en TV-stations, banken en de overheid.