Scoupy krijgt investering van PostNL

14 mei 2014 - 10:51

Netwerk VSP, dochterbedrijf van Post NL, heeft een minderheidsbelang genomen in de Groupon-killer van Nederland: Scoupy. Dat maakt de uitgever van de gelijknamige kortingsapp vrijdag bekend.

Hoe groot de investering is van de PostNL-dochter is niet bekend gemaakt. Op de website van Scoupy staat: "De nieuwe partner is misschien niet zo bekend bij het grote publiek, maar verspreidt als de marktleider in huis-aan-huisreclame jaarlijks 7 miljard folders." De appmaker kan dus van het bereik gebruik gaan maken en van de klantenkring van Netwerk VSP. 

Leuk gedaan! Valentijn van der Bras heeft zichzelf voor de camera gezet om het uit te leggen,

 

Een mobiel kortingsbonnenboekje. Zo noemt Valentijn Bras zijn geesteskindje Scoupy. “Je hebt het altijd bij je en je kunt altijd actueel zijn.” Bras was al langer bezig met media. Zo had hij een promotiebureau en heeft hij nog een bedrijf in reclamemasten. Dit is zijn eerste online project. “Mijn expertise is dat ik aanvoel waar de consument op zit te wachten. Dat probeer ik dan in de markt te zetten.”

Onderscheidend ten opzichte van Groupon en Groupdeal

Bras begon eind vorig jaar met Scoupy. Wat het concept volgens Bras onderscheidt van bijvoorbeeld Groupon en Groupdeal, bedrijven met vergelijkbare concepten, is dat de coupons van Scoupy volledig digitaal zijn. Wat betekent dat de consument voordat hij in de winkel is géén waardebonnen hoeft aan te schaffen.

De acties zijn vrijblijvend te bekijken op de mobiele telefoon. Bras: “Ze zijn location based: je loopt in een winkelstraat en kunt meteen checken welke winkel in de buurt een kortingsactie heeft. Je loopt niet het risico dat het product er niet meer is, want we kunnen de aanbiedingen direct aanpassen.” 

PostNl is goed bezig met het investeren in startups. Recent nam Post NL de startup Marvia over en vertelde het tegen Sprout mogelijk meer startups op het vizier te hebben.

Lees ook het interview met Scoupy dat we eerder dit jaar hadden voor onze e-commerce special: