Yonego

16 apr 2014 - 18:49
Joris Toonders (22) Sinds 2003 Omzet niet openbaar Challenger omdat: De gevestigde orde uitgaat van het middel, maar Yonego meetbaar resultaat als vertrekpunt neemt. De internetwereld kent een lappendeken aan gespecialiseerde marketingdisciplines, zoals zoekmachinemarketing of e-mailmarketing. De bureaus die daarmee bezig zijn, focussen vooral sterk op hun eigen kracht. Anders gezegd: met welk probleem je ook aanklopt bij zulke dienstverleners, ze kiezen altijd hun eigen vakgebied als de enige oplossing. Yonego doet precies het tegenovergestelde. “We kijken eerst naar het doel dat het bedrijf wil bereiken en kiezen dan pas het meest optimale instrument. Niet het middel is ons doel, maar de beoogde ROI van de klant”, zegt Joris Toonders, de oprichter en enige aandeelhouder van Yonego. Deze benadering wordt almaar vaker door de markt omarmd. Op eigen kracht is de organisatie gegroeid naar dertig man personeel, naast een vestiging in Breda is er een vestiging gekomen in Gent, en er bestaan nauwe banden met veel top-100-adverteerders. “Ons beloningsstelsel hangt af van het resultaat. Als we een beter resultaat halen, dan krijgt de opdrachtgever een factuur met een hoger bedrag.”