Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Praatjesmaker van 2005

We konden er vorig jaar niet over ophouden, de iPod.

Bij de bekendmaking van de Buzzawards (meest besproken product) gingen geen oh’s en ah’s door het publiek dat zich maandagavond in The Mansion in Amsterdam had verzameld. De winnaar van de eerste Buzzaward was geen verrassing. 
Overigens lag de rest van de top vijf ook wel voor de hand en dan wordt meteen duidelijk waarom buzz goed kan werken. Google, Tom-Tom, de Postbankpas, het programma Boer zoekt vrouw en iPod. Ruim twaalf procent van de 5000 stemmers vond de winnaar het meest buzzable. Tom Tom eindigde met ruim tien procent op de tweede plaats en Google als derde.
Overigens stemde wel een merendeel van de vrouwen op Google, met op twee de Postbankpas. Voor hen was iPod een goede derde. Bij mannen stond het ding wel met stip bovenaan, gevolgd door TomTom en de Beertender.
Nu hoeft het niet zo te zijn dat alleen maar producten met grote marketingcampagnes kunnen winnen. Gewoon iets origineels bedenken en er zelf veel buzz om heen creëren werkt ook. Dat weten ze bij Buzzer, organisator van de Buzzawards maar al te goed. Door deze uitreiking zorgde het jonge marketing bedrijf voor veel buzz over zichzelf. Wie weet wordt uw ding het meest buzzable van 2006.