Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Prikkel de zintuigen

De tepel van Kate Moss op een abri poster van het tijdschrift 'La vie en rose'. Of een witte dame die een donkere vrouw uitdaagt om de nieuwe Sony Playstation aan te kondigen. Veel van deze prikkelende campagnes worden geboycot of vroegtijdig gestaakt.

Een reclamecampagne die onlangs wat stof deed opwaaien is afkomstig van het kledingmerk Geddes & Gillmore. De Amerikaanse modespecialisten dachten een pakkende slogan te hebben voor het vrijdenkende Nederland. Met de tekst ‘Find your G-spot’ wilden ze hun eerste acht Europese filialen introduceren. Na klachten en zelfs bedreigingen werd de radiocommercial gestaakt.

Zijn omstreden reclamecampagnes weggegooid geld? Niet per definitie. Want het bereik is des te groter. United Colours of Benneton komt er al jaren goed mee weg.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.