Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Q&A: Chinese Princess

Keukenfabrikant Princess opende 1 maart een eigen fabriek in de Chinese provincie Ningbo. Na tien jaar de productie te hebben uitbesteed, vindt ondernemer Aad Ouborg het tijd de Chinese fabriek in eigen handen te nemen.

Waarom kiest u nu wel voor een eigen fabriek in China?
Als het gaat om inkoopprijzen, spoedorders en kwalitatieve producten afleveren, is het belangrijk zelf controle te hebben over de productielijn in China. Daarnaast vind ik dat we de Chinezen onderschatten. Het opleidingsniveau is vrij hoog. Ze maken niet alleen meer kopieën. Er is steeds meer knowhow en de productontwikkeling gaat erg hard in het land. Als we daar niet bovenop zitten en bijblijven, rennen ze ons binnen een paar jaar voorbij.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Waarom Ningbo, 1,5 uur rijden van Shanghai?
In China centreren zich bepaalde industrieën in verschillende regio’s. In dit gebied zitten veel fabrikanten van huishoudelijke artikelen. We gaan er onder andere nieuwe Jan des Bouvrie-blenders, Table Chefs bakplaten en gourmetstellen maken.

Hoe pakt u de Chinese markt aan?
Ondernemen is entertainen. In elk land organiseren we onder andere de Model of the Year-verkiezing. En daar koppel je weer bekende mensen aan. Zo creëren we ons eigen nieuws. Daarnaast richten we ons op de detail- en emotiemarketing. Onze Chinese concurrenten zijn allemaal snobs. Chinezen willen dure merken. Alle Princess producten dragen het label ‘designed in Europe’. Zeg maar, de Rolex onder de huishoudelijke artikelen.