Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Wat voor jaar wordt 2013?

Wat voor jaar was 2012 nu eigenlijk voor ondernemers? En wat wordt het in 2013? Sprout vroeg het aan experts Annegien Blokpoel, Martin de Munnik en Alexander Ribbink.

Groeistrategie-expert Annegien Blokpoel (Perspexo) vertelt in een video onder meer dat Nederland momenteel een slechte basis vormt als afzetmarkt. Ondernemers die van de Nederlandse consumentenmarkt in 2012 afhankelijk waren, hebben het zwaar gehad. Martin de Munnik, neuromarketingexpert bij Neurensics) viel het op dat er aan traditionele marketingkanalen fors minder behoefte was in 2012. “Hopelijk heeft de branche het ergste gehad, want je kunt natuurlijk niet op marketing blijven bezuingen als bedrijf.”

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Investeerder Alexander Ribbink (Prime) maant tot niet teveel pessimisme. “De bedrijven in ons portfolio hadden het weliswaar moeilijk, ze hebben oorspronkelijke groeidoelstellingen niet altijd helemaal waar kunnen maken, maar het zijn nog altijd keihard groeiende ondernemingen.”