Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Viktor & Rolf doen 2e ‘flagship store’ poging

Viktor Horsting en Rolf Snoeren, het Nederlandse ontwerpersduo dat sinds 1993 regelmatig de show op de catwalks steelt, gaat in Parijs een eigen flagship store openen. Het wordt hun tweede poging. Een eigen winkel in Milaan werd na drie jaar al gesloten.

Hoewel het eerste ‘flagship’ in Italië kopje onder ging, gedijen de twee Nederlandse ondernemers alweer een paar jaar prima dankzij hét modeland bij uitstek. Renzo Rosso, de eigenaar van Diesel en voorzitter van Italiaans modehuis ‘Only the Brave’, heeft sinds 2008 een meerderheidsbelang in het bedrijf.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Sinds de overname door Renzo Rosso heeft Viktor & Rolf allerlei nieuwe producten gelanceerd, zoals parfums, schoenen, accessoires en zonnebrillen. Ook waren er verschillende samenwerkingen met onder andere Bugaboo, H&M, de Bijenkorf en Swarovski.

De nieuwe winkelopening is de volgende stap in de strategie van het merk. Het lijkt erop dat het duo voorzichtiger te werk gaat dan Marlies Dekkers. Ook deze Nederlandse modeonderneemster wilde haar merk uitbouwen met flagshipstores, maar pakte daarbij iets te snel en uitgebreid uit en kwam onder curatele van haar bank te staan.