Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Samenwerken tegen de crisis

Ondernemers zoeken, vanwege afnemende consumentenbestedingen, naar samenwerkingsverbanden met andere entrepreneurs – geen probleem als dat een paar procenten omzet kost. “Wij worden sterker van de crisis.”

Het jaar van Remco Hofstede (HotelSpecials)

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Hoe kijkt u terug op 2008?
2008 was (weer) een heel goed jaar voor ons. We hebben de organisatie verder uitgebouwd (zijn gegroeid naar 65 fte) en zijn in staat nu nog sneller te schakelen. Onze omzet is dit jaar ruim 30 procent gegroeid, het aanbod van accommodaties is verdubbeld en we hebben nieuwe initiatieven gelanceerd, zoals de opname van video’s bij hotels, de hotelweek en een nieuwe serie cadeaubonnen (GiftFor2).

Wat was voor u een persoonlijk (ondernemend) hoogtepunt?
Het vasthouden van een behoorlijke groei van alle labels. Ook onze HotelSpecials sites in België en Zweden doen het uitstekend.

Wat was een dieptepunt?

We zijn druk bezig met de bouw van een nieuwe website voor HotelSpecials.nl, die hadden we eigenlijk dit jaar willen lanceren. Dat wordt medio 2009.

Heeft u het idee dat u in 2008 genoeg kansen heeft gegrepen?

Als ondernemer zie je natuurlijk veel kansen langskomen, ik denk dat het juist goed is dat we dit jaar ook bewust een aantal ideeën niet hebben opgepakt.

Wat is uw visie op 2009 voor uw eigen onderneming en voor het mkb als geheel?

2009 zal voor een aantal sectoren/ondernemingen erg zwaar worden, daar zijn we wel van overtuigd. Het is de kunst om er sterker uit te komen. Voor ons wordt het bijvoorbeeld makkelijker om nieuwe hotels en bungalows aan te sluiten. Wij blijven gewoon lekker knallen!