Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Sander de Jonge (23) en Lucas Tieleman (24), Creatad

Bedrijf: CreatAd Verwachte omzet 2009: € 330.000 Personeel: 3 vast en 5 op projectbasis www.creatad.com

 

Zelf advertenties ontwerpen en verspreiden onder vrienden op Hyves, Facebook en Twitter. Dat kan via het online marketingplatform CreatAd van Sander de Jonge (23) en Lucas Tieleman (24). “Merken schrijven competities uit waarbij consumenten reclame-uitingen kunnen bedenken”, vat De Jonge samen. Een banner, designposter, filmpje, alles kan. Sportlife, Rabobank en Canei maakten er al gebruik van. “Het bedrijf kiest een winnaar, maar je kunt ook winnen door je advertentie zo goed mogelijk te verspreiden.” CreatAd heeft daarvoor een integratiefunctie met Hyves, en sinds kort ook Facebook en Twitter.

 

Het idee ontstond snel bij de jongens, die elkaar al twintig jaar kennen. “Na onze studies spraken we af om één keer per maand te lunchen om ideeën te bespreken voor een eigen bedrijf”, vertelt Tieleman. “We hebben maar één keer geluncht.” Hij had graag gewild dat er zoiets als CreatAd voor hemzelf was geweest. “Ik heb altijd veel ideeën, maar het is moeilijk om de marketingdirecteur van Rabobank op te bellen: hé luister eens, ik heb een leuk idee.”

 

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

De studies zijn achter de rug, dus alle tijd gaat nu op aan het bedrijf, zo’n twaalf uur per dag. “Als onze vrienden thuiskomen, is onze dag pas op de helft”, zegt De Jonge. “Het mooie is dat je iedereen kan doen verbazen, omdat je zo jong bent. Eerst kregen we een blik van: dat is weer zo’n internetgast die niet weet wat hij wil en voor zichzelf begint. Maar als je laat zien wat je belooft, dan is het alleen maar een voordeel. Je snapt de markt waarin je zit.” Tieleman vult aan: “Mensen twijfelen eerder aan de leeftijd van je bedrijf dan aan jouw leeftijd.”

(CvT)