Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

7 gouden regels voor Twitter-succes

Hoe houd je je Twitter-account levendig? En wat is de beste manier om je op de social mediasite te begeven? 7 regels die je helpen om er een succes van te maken.   

Iedere ondernemer hoort op Twitter thuis, al is het maar om in contact te treden met mogelijk klanten. Hier een lijstje van etiquette rond het zakelijke gebruik van het social mediaplatform.

1. Zorg voor added value

Uhm, kan dat in 140 tekens? Er is ruimte voor discussie of dat kan, maar streef er op z’n minst naar. Probeer ervoor te zorgen dat je tweets waarde toevoegen aan potentiële klanten.

2. Voorkom overkill aan #

Je wilt gehoord worden, maar sla niet door. Er zijn bedrijven die bij ieder woord in een tweet en hashtag zetten. Doe dat niet. Het wekt alleen maar irritatie op bij lezers. Je kunt beter alleen die woorden kiezen die slaan op jouw niche.

3. Je hoeft niet iedereen terug te volgen

Natuurlijk ben je zo blij als een kind als die ene invloedrijke persoon reageert op jouw tweet en met je in discussie treedt. Volg echter niet iedereen automatisch terug die jou volgt. Een grote achterban verzamelen is goed, maar maak jezelf exclusief.

4. Tweet niet alleen koppen

Je hebt weinig tijd. Maar: maak je er niet te gemakkelijk van af. Als je nieuwsberichten retweet voeg dan altijd een kort commentaar toe of een persoonlijke observatie.

5.  Zorg ook voor een kwalitatieve groep volgers

Zomaar hele lijsten langs gaan en mensen volgen zodat ze jou gaan volgen. Ja, dat is een snelle manier om een achterban te creëren. Het gevolg: een grote berg afval aan gebruikers, die een negatieve uitstraling hebben op je merk. Onthoud: vertel me wie je volgers zijn en ik vertel je wie jij bent.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

6. Geen automatische bedankjes

Als bedrijf is het sowieso niet zo slim om automatiche berichten te sturen, maar deze valt echt af te raden. Als iemand je volgt, stuur dan niet het automatische bedankberichtje met overdreven lofuitingen. ‘Bedankt voor het volgen, we zijn heel blij om te connecten’. Dat kan erg kunstmatig overkomen.

7. Vermijd negativiteit

Kritiek hebben op dingen is prima, maar weet wel waar je het over hebt. Vooral aan bedrijven valt het af te raden om negatieve uitingen te doen. Het kan al snel verkeerd uitgelegd worden.