Boekrecensie: Think small, grow big

04/16/2014 - 18:45
Social media zijn zo populair dat er ook boeken over verschijnen, gewoon op papier. Ab Kuijer, baas van jongerenmarketingbureau JuniorSenior, vertelt graag zijn visie op het gebruik van Facebook en Twitter voor bedrijven.

Kuijer kondigt aan geen lijvig boekwerk te willen schrijven, maar een snel boekje ‘dat je in één avond moet kunnen lezen’. Nou, dat lukt, en niet in de laatste plaats door de verhelderende manier waarop Kuijer de mediabureaus een schop onder hun komt geeft. Bang om de de grote marges te verliezen die ze verdienen met adverteren in oude media, negeert deze groep social media helemaal. Met als gevolg dat grote adverteerders ook geen greep krijgen op social adverteren, terwijl daar veel kansen liggen. Het ‘think small’ uit de titel verwijst dan ook naar de relatief goedkope manier van naamsbekendheid opbouwen via social media.
Kuijer schrijft alsof hij tegen je aan ouwehoert in de kroeg, en dat levert een boekje op vol zeer bruikbare tips en inzichten. Het lijkt wel een brainstorm; ieder idee krijgt een plekje. Gelukkig vertelt Kuijer zijn verhaal na één biertje, en daarom blijft de dronkemanspraat achterwege. En dat is wel zo verfrissend.
 

Ab Kuijer
Think small grow big 
€ 8,95        

Rob Roelofs

Meer over Geen naam

2014-04-16 12:00: Delen heeft toekomst
2014-03-12 13:11: Groeigeld voor Apostle