Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Social network marketing: direct de juiste doelgroep

Naast Hyves en Facebook ontstaan steeds meer gerichte social networks, met bijbehorende marketingmogelijkheden.

Waarom is adverteren binnen social networks interessant?
Omdat een zeer groot aantal mensen actief is binnen de verschillende social networks kunt u een groot bereik opbouwen. Bovendien laten mensen ‘sporen’ achter binnen deze social networks.


Wat kun je daar als adverteerder mee?

Bezoekers geven hun demografische gegevens op. Wanneer een bepaald profiel inlogt, kunt u een voor die persoon relevante advertentie laten zien. Ook geeft de doelgroep in veel gevallen hun interessegebied aan, kunnen ze zich abonneren op een gesponsord profiel van een adverteerder en kunnen ze beeldmateriaal van adverteerders in hun eigen profiel zetten. Wanneer vrienden langskomen op de profielpagina’s, zien ook die de uitingen.

Waar moet je op letten?
Dat u heel goed weet waar u mee bezig bent. Daarom is het handig als u er ook zelf actief in bent. Spreek de doelgroep aan op een manier die hen prikkelt en bij hen past. Bekijk kritisch hoe uw boodschap onder de aandacht wordt gebracht, vanzelf gaat het niet gebeuren.

(Bron: Tjeerd Kooij (Webads))

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 


Adverteren op social networks

  • Hyves: op de grootste vriendensite van Nederland kunt u banners plaatsen. Gericht op een kleine, specifieke doelgroep of alle zeven miljoen gebruikers.
  • Facebook: kreeg veel negatieve publiciteit rondom het advertentieprogramma Beacon, dat op de persoonlijke pagina van de gebruiker toonde wat hij of zij op internet had gekocht. Sinds deze zomer kunnen Facebookers advertenties beoordelen.
  • LinkedIn: net als de algemene profielensites heeft ook LinkedIn recent zijn site opengegooid voor sociale applicaties van andere partijen. Onlangs lanceerde LinkedIn een nieuw advertentieprogramma, waarbij advertenties op de site van derden worden vertoond.
  • MySpace: wereldwijd een van de grootste social networks. Onlangs sloot het netwerk een overeenkomst met MTV om advertenties te plaatsen bij clips van MTV-programma’s die gebruikers op hun pagina zetten.