Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Sprout Classics: Kalo Bagijn in 2010

‘Soms werden we semi-bedreigd, dan heb je wel het gevoel dat je serieus wordt genomen’, zei ​Kalo Bagijn in 2010 in Sprout. Bagijn had met BinckBank, zijn missie van het challengen van de banken bereikt toen hij met Brand New Day in een nieuw ondernemersavontuur stapte, dit keer om de verzekeringsmarkt op te schudden.

Sprout bestaat 10 jaar! In de serie Sprout Classics blikken we terug met ondernemers die we in die periode hebben gevolgd. 

Geen woekerpolis, maar een ‘koesterpolis’ is de leus waarmee Brand New Day zich profileert. Het bedrijf dat Bagijn en zijn compagnon Thierry Schaap in 2009 uit de grond stampten telt inmiddels 100.00 klanten, ‘maar we zijn er nog lang niet’, zegt Bagijn.


‘Aan de ene kant is het mooi, die 100.000 rekeninghouders, maar het staat nog ver van onze ambitie vandaan. Verzekeraars moeten uiteindelijk hun tarieven aanpassen aan die van ons, dan zijn we geslaagd.’

Bagijn ziet nog altijd veel overeenkomsten tussen BinckBank en Brand New Day. ‘Het zijn allebei markten die gedomineerd worden door financiële instellingen, die gebaat waren en zijn bij een status quo. En het zijn allebei markten die moeilijk te enteren zijn, met een hoge barrière.’

Sprout bestaat 10 jaar. Wil jij vanaf nu niets meer missen van Sprout? Lees: events, visits, magazines, nieuws, how-to? Join Sprout!

Klantentevredenheid en een zo hoog mogelijke Net Promotor Score (NPS) zijn nog altijd de pijlers van zijn bedrijf. De NPS is een puntenscore die aangeeft in hoeverre klanten een product of dienst aan zouden raden bij anderen. Brand New Day heeft volgens Bagijn een NPS-score van 30, ‘ongekend in hoog in de financiële wereld’.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Klantentevredenheid is wat Bagijn betreft ‘de enige echte leading indicator voor de toekomstige groei van je bedrijf’. En hij heeft de cijfers om die claim te ondersteunen; nieuwe klanten komen in meer dan de helft van de gevallen via bestaande klanten. En daarnaast zijn tevreden klanten loyaler, wat de kosten per klant lager houdt.

‘Semi-bedreigende’ berichten zoals die in de tijd van BinckBank af en toe op de mat vielen bij Bagijn, krijgt hij bij Brand New Day niet. Maar verzekeraars geven zich natuurlijk niet zo maar gewonnen. ‘Het is aan ons om klanten te overtuigen dat ze beter af zijn bij ons.’