Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Sprout Starter slaagt, waar IBM faalt

Outsourcen in Afrika. IBM heeft grote moeite met zijn nieuwe helpdeskbureau in Kaapstad. BudgetBoekers weet wel hoe het outsourcing in Zuid-Afrika moeten regelen.

Het grootste probleem waar bedrijven als IBM, maar ook Tiscali, Versatel en Wehkamp tegen aanlopen, is de taal. Vanuit Kaapstad orders ontvangen voor Wehkamp ging niet altijd soepel. Een gele jas, werd een geile jas. Maar ook van ADSL hadden veel medewerkers nog nooit gehoord.

IBM moet vanwege deze problemen toch terugvallen op Nederlandse arbeidskrachten. Schoolverlaters worden voor het call centre gelokt onder het mom van een een avontuurlijke periode in Afrika. Een noodgreep dus.

BudgetBoekers waagt zich dan ook niet aan frontoffice activiteiten zoals de verkoop. Maar richt zich op facturatie, verzekeringsdeclaraties en andere administratieve werkzaamheden. Iets wat door de Zuid-Afrikanen goed wordt uitgevoerd.

Geschikt personeel vinden is voor het kantoor van mede-oprichter Tim Paymans geen probleem: “Wij werken niet met middelbare scholieren, maar met accountants op universitair niveau.” In combinatie met de lage loonkosten is Kaapstad voor de BudgetBoekers een prima locatie voor een boekhoudkantoor.

 

Meer over BudgetBoekers op SproutStart

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Bent u al lid van onze nieuwsbrief?