Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Sproutonline, Spotlight: Thijs Buijs (31) www.trendy-hotels.nl

Wie ondernemen er online en wat komen ze daarbij tegen? Webondernemers over hun plannen en ideeën.

‘’Een hippe lobby zegt niets. Op je hotelkamer staat misschien een krakend bed, omringt door bloemetjesbehang. Voor mijn site selecteer ik trendy hotels. ‘Trendy’ is natuurlijk een subjectief begrip, maar voor mij zit het ‘m in kleine dingen: de koffie die goed uitgeserveerd wordt of de kleding van de medewerkers.

 

Ik studeerde aan de Hoge Hotelschool, merkte de power van internet, maar wilde niet de zoveelste hotelsite worden met een keuze uit driehonderd hotels per stad. Het moest uniek zijn. Ik maak op trendy-hotels.nl een voorselectie, dat is voor mensen heel prettig. Mijn favoriete hotel? Hotel Puerta America in Madrid. Door tien verschillende architecten neergezet: alsof je tien hotels in één hebt.

 

Mijn site heb ik vanaf het begin zelf opgebouwd, ik vind techniek gelukkig leuk. Er zit geen content managementsysteem achter dus de site is uniek. Aan banners of andere reclameblokken doe ik niet. Een gemiste bron van inkomsten? Misschien. Maar ik wil bezoekers zo lang mogelijk gevangen houden op mijn website. Als iemand via een banner naar een touroperator verdwijnt, leid ik hem eigenlijk rechtstreeks naar een concurrent. Mijn inkomsten vormen de acht tot vijftien procent commissie over de reserveringswaarde van boekingen via mijn site.

 

Van de 120 trendy hotels heb ik er ongeveer negentig bekeken en beslapen. Vaak kom ik onaangekondigd aan. Drie jaar na de oprichting gaat het goed met trendy-hotels.nl. Het werk kan ik niet meer alleen aan, daarom werk ik met freelancers. Ideaal. Zij kunnen wereldwijd de website bewerken. Pas heb ik nog een freelancer uit Sjanghai ingeschakeld.”

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Auteur: Hester van de Kaa