Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Mark Berendsen (Google) naar Starred.com

Starred.com heeft Mark Berendsen overgehaald om Google te verlaten in ruil voor een baan als directeur van de Nederlandse startup. Berendsen begint vandaag (1 mei) aan zijn nieuwe baan.

Berendsen zat de afgelopen zes jaar in het managementteam van Google Nederland. Daarvoor was hij commercieel directeur bij Sky Radio Group en werkte hij voor Endemol en RTL.  Hij is sinds het begin van het jaar investeerder in Starred.com.

Starred.com heeft een platform ontwikkeld waar bedrijven onderling feedback kunnen uitwisseling over elkaars dienstverlening. Op dat gebied is nog veel meer inzicht mogelijk, licht Berendsen zijn overstap toe. 

´Starred.com zorgt er volgens hem voor dat bedrijven een constant beeld hebben op de feedback van hun zakenpartners en precies die onderwerpen kunnen verbeteren die waarde voor hun klanten toevoegen. ´Dat inspireerde mij om in te stappen bij Starred en te helpen het bedrijf naar de volgende fase te brengen´, aldus Berendsen.

´Starred.com komt uit de fase van bouwen aan de basis van het platform naar een vervolgfase van het aanschakelen van betalende klanten. In deze fase kan ik bijdragen aan verdere groei, met als eerste prioriteit het vergroten van de olievlek.´

Groei

Starred-oprichter Lars van Wieren (eveneens ex-Google) vertelt dat zijn anderhalf jaar geleden bedrijf hard groeit en dat Microsoft de dienst binnenkort in 6 landen gaat inzetten. Daarnaast werken Spotify, Bol.com en KPMG. Binnenkort komt daar Central Point, zeg maar de Bol.com van de zakelijke markt, nog bij. 

Mensen blijken best bereid om feedback te geven, vertelt Van Wieren, maar de huidige methodes zijn te complex en duren daarom te lang. “Ik spreek grote bedrijven die een excelsheet sturen naar klanten. En vervolgens moet een stagiair die gegevens gaan verwerken. Je hebt af en toe het gevoel dat je in de prehistorie zit.’

Belangrijk is volgens hem dat het bij feedback om een kort moment gaat en dat mensen – al dan niet geautomatiseerd – te horen krijgen dat er iets met hun feedback wordt gedaan.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Trucje

‘En klanttevredenheidsrapporten worden nu te vaak als trucje ingezet om iedereen een keer per jaar op scherp te zetten binnen een bedrijf. Wij willen het meer naar de werkvloer brengen, zodat het gaat leven en feedback leuk wordt, zonder dat je het gevoel hebt dat je terecht staat.’

Na een eerste kleine investeringsronde afgelopen januari wil Van Wieren aan het einde van dit jaar grotere investeringsbedragen ophalen. ‘Door meer geld op te halen kunnen we sneller groeien.’ Dat kapitaal kan uit Nederland komen, ‘maar we kijken ook naar Duitsland, Engeland en de VS’.