In samenwerking met NUzakelijk
Wanneer iemand naar het billboard kijkt, herkent de camera onder andere het geslacht en de leeftijd van de persoon. Vervolgens toont het billboard een advertentie die voor deze persoon relevant is. Het systeem slaat geen persoonlijke informatie op.
Ook houdt het systeem rekening met het geluid in de omgeving. Staat het billboard in een luide omgeving, dan kiest het ervoor geen advertenties met geluid af te spelen. Het billboard houdt ook rekening met lokale berichten op de sociale netwerken Twitter en Foursquare: wanneer er veel over een sportwedstrijd bericht wordt, dan toont het systeem advertenties die daarop inspelen.
Meer betrokkenheid
De New Yorkers hebben naar eigen zeggen met een pilot aangetoond dat mensen door het systeem zestig procent langer naar de advertenties keken dan bij een traditioneel billboard. Hierdoor zouden consumenten meer betrokken raken bij het merk.
Het billboard van Immersive Labs verschilt niet veel van andere systemen die middels een camera werken. Traditionele systemen meten het effect van een advertentie, maar passen deze niet real-time aan. Het Japanse NEC kwam al eerder met een soortgelijke technologie, maar deze integreert geen berichten van sociale netwerken.
Ook Research in Motion, fabrikant van onder andere BlackBerry-toestellen, werkt aan nieuwe manieren om billboards relevanter te maken voor personen. Het bedrijf wil reclame langs de weg aanpassen aan de snelheid van langsrijdende auto’s.