Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

ToLocal doet succesvolle campagne via Collin Crowdfund

ToLocal heeft een succesvolle crowdfundingcampagne gedaan via Collin Crowdfund. Met dat geld gaat ToLocal investeren in technologie en nieuwe mensen aantrekken.

ToLocal heeft 175.000 euro opgehaald via Collin Crowdfund. De intekening op de lening was in zes weken voltooid. Zo’n 60 investeerders staken gemiddeld 2.900 euro in het bedrijf.

De financiering gaat in de vorm van een driejarige lening tegen een rente van 8 procent. Aan investeerders van minstens  2.000 euro biedt ToLocal een extra beloning in de vorm van een jaarlijks terugkerende netwerkbijeenkomst met rondvaart door de Amsterdamse grachten.

ToLocal bundelt kleine lokale uitgevers van nieuwsmedia aan landelijke adverteerders en mediabureaus. Hyperlokaal adverteren is volgens toLocal momenteel het snelst groeiende advertentiesegment. Oprichters Joost Merks en Frank-Paul ter Berg mikken op een marktaandeel van minimaal 30 procent en landelijke dekking.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

‘Landelijke adverteerders willen de consument binden door hun lokale betrokkenheid online te tonen. Samen met de lokale uitgever zorgen wij ervoor dat de adverteerder de consument online, lokaal kan aanspreken, op de plekken waar de adverteerder dat wil’, zegt Merks.

Merks is sinds 2007 mediaondernemer en oprichter van To20. Ter Berg vervulde sinds 1996 diverse management- en directiefuncties bij onder meer Reed Business, de Telegraaf Mediagroep en LokaalNieuws.net.