Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

TomTom inruilen voor spelletjes

E-commerce specialist Oscar Diele verlaat TomTom om bij Spil Games aan de slag te gaan. Verlaat hij een zinkend schip? "TomTom heeft een gezond businessmodel."

Per 1 mei zal Diele de functie van Chief Marketing Officer vervullen. “Nu krijg ik de kans om bij een puur online bedrijf te doen waar ik goed in ben, namelijk het uitbouwen van een online propositie en dat omzetten in een gezond businessmodel”, zegt hij tegen Emerce. De focus ligt op het vergroten van het bereik.” Dat kunstje deed hij eerder bij Wehkamp en Marktplaats. Overigens is het interessant om te constateren dat bij Spil Games de rek er nog lang niet uit is, ook al is het bedrijf inmiddels internationaal marktleider.

 

Allemaal leuk en aardig, maar heeft het er ook niet mee te maken dat het niet al te best gaat bij zijn huidige werkgever? “TomTom heeft wel een visie, maar zit in een transitie van een bedrijf dat navigatie elektronica levert naar een content service-partij”, legt Diele uit. “Ze hebben een duidelijke visie om content over verschillende platforms te verspreiden, niet alleen via het navigatieapparaat, maar bijvoorbeeld ook mobiel.”

 

Diele klinkt haast als een directeur die zijn aandeelhouders te vriend wil houden. Zo’n gebaar is dan ook meer dan welkom, aangezien de aandelen TomTom de afgelopen tijd in rap tempo in waarde zijn gezakt. “TomTom heeft een gezond businessmodel. Het is een winstgevend bedrijf. De navigatiesystemen hebben te kampen met teruglopende verkopen, de markt groeit niet meer zo hard, de penetratie is al vrij hoog. Er zijn meer kanalen om navigatie-ervaring te verspreiden.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Lees een uitgebreid interview met Diele op Emerce.nl.