Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

VNU Media verkoopt MT en Sprout aan zittend management

VNU Media verzelfstandigt de merken MANAGEMENT TEAM en SPROUT door middel van een management buy out (MBO). Het zittende management van beide merken neemt met ingang van 1 april 2009 alle on- en offline activiteiten van beide merken over van VNU Media.

Het zittende management bestaat uit Berend Jan Veldkamp (uitgever), Boris Scheepers (marketing) en Ewald Smits (hoofdredactie). Om de MBO te financieren zijn zij een samenwerking aangegaan met beheersmaatschapij Amerborgh en financieel adviseur Vondel Finance. Over de verkoopprijs worden geen mededelingen gedaan. Alle medewerkers van Management Team en Sprout gaan mee naar de nieuwe eigenaar.

 

De nieuwe eigenaren zien een goede toekomst voor beide merken, met name online. Voor de zomer zullen zowel voor Management Team als voor Sprout nieuwe websites worden gelanceerd. “We geloven onvoorwaardelijk in de aantrekkelijkheid van ons marktsegment en zien zeer goede mogelijkheden om met relevante websites, een hoogwaardige profielendatabase en een gezonde dosis ondernemerschap onze positie daarin verder te verbreden en versterken”, aldus het MBO-team.

 

De verzelfstandiging van Management Team en Sprout is een uitvloeisel van de aangescherpte strategie van VNU Media, waarbij de organisatie zich concentreert op de recruitment media markt aangevuld met een aantal sterke online merken zoals Computable en Tweakers. Erik Hoekstra, CEO van VNU Media: “Ik ben ervan overtuigd dat dit portfolio in de juiste handen is bij het MBO team. Samen met de nieuwe investeerder kunnen ze nu zeer gericht gaan werken aan het verder uitbouwen van het portfolio en de zo belangrijke stap naar online gaan maken”.

 

Over Management Team

Management Team is met een oplage van 135.000 exemplaren al dertig jaar een leidend businesstijdschrift voor zakelijke beslissers in Nederland. Het blad, dat 21 keer per jaar verschijnt, kent daarnaast vijf succesvolle gidsen (waaronder MT 500) en een website. Ook organiseert Management Team evenementen, al dan niet onder eigen naam.

 

Over Sprout

Sprout werd in 2005 succesvol gelanceerd als een inspirerend ondernemersblad voor de nieuwe ondernemer. Met een oplage van 110.000 exemplaren, een goed bezochte website en het jaarlijkse inspiratie-evenement ChallengerDay, verovert deze titel een steeds stevigere positie in de markt van MKB-titels. Het tijdschrift Sprout verschijnt 10 keer per jaar.

 

Over VNU Media

VNU Media is één van grootste b-2-b mediabedrijven die zich met een sterk en breed portfolio richt op de Nederlandse recruitment markt. De afgelopen jaren onderging het bedrijf de transitie van voornamelijk print naar een multimediaal mediabedrijf. Eén van de ambities is de leidende positie op de recruitment markt in print en online verder uit te bouwen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Dagelijks werken ruim 400 enthousiaste professionals aan het uitgebreide merkenportfolio van VNU Media. Eind 2006 is VNU Media (voorheen VNU Business Publications) door de private equity onderneming 3i overgenomen van The Nielsen Company.