Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Waarom Difrax vaders een Ferrari aanbiedt

Een gratis ritje in een Ferrari, weblogs voor jonge vaders en een 'vader van het jaar' verkiezing. Onderdelen van de campagne van babyproducent Difrax. Waarom inspelen op vaders nieuwe kansen biedt.

De gemiddelde leeftijd waarop vrouwen voor het eerst zwanger worden is 29,7 jaar. “Door die sociale trend krijgen mannen automatisch een grotere rol toebedeeld”, aldus commercieel directeur Brigitte Bos van Difrax. “De vader bepaalt in steeds grotere mate welke babyproducten er gekocht worden. Waarom richten we ons dan niet op deze groeiende doelgroep?”

De zogeheten Daddy campagne van Difrax is grootst opgezet. Zo werd de vader die het snelste een kinderzitje kon vastzetten op de negen maanden beurs beloont met een ritje in een Ferrari. Daarnaast ontwikkelde het bedrijf van Vivienne van Eijkelenborg (38) de daddydoos. Met een knipoog naar die vele mama-cadeaudozen.

 

Ook de advertenties richten zich voornamelijk op de papa’s. Van Eijkelenborg: “Nu eens geen moeders met lachende baby’s, maar stoere advertenties met vaders met vlekken op hun hemd.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

In november staat de Daddy of the Year verkiezing gepland en een speciaal weblog voor opa’s. Meer hierover op de Daddy difrax site.

Bekijk de video van Difrax, winnaar van de publieksprijs van de Sprout Business Boost.