Laatste expert-artikelen

Wat is je onderneming waard?

  • 10 apr 2014
  • -
  • (1)
  • -
  • home

Wat is je onderneming waard? Dat wil je toch weten als je geld wilt aantrekken, de zaak verkopen of iemand in- of uitstapt. Sprout-expert Robert Kok legt uit hoe een waardering tot stand komt. Lees verder

5 tips om van je fouten te leren

Sprout-expert en ondernemerscoach Marcel Burger hamert op het belang van bewust positief zijn (positieve deviantie). Dit helpt ondernemers ontspannen en rationeel uitdagingen aan te gaan. Burger geeft vijf tips die daarbij helpen. Lees verder

Zo bouw je een crowdfunding-campagne op

Eén van de grote voordelen van crowdfunding is de unieke kans om je klanten en partners heel intensief bij je product te betrekken. Sprout-expert Simon Douw legt uit hoe je een crowdfundingcampagne opbouwt die de droom van elke marketeer is. Lees verder

'Meten van PR in geld is onzin'

Bijna drie jaar geleden werd 'advertentiewaarde' doodverklaard. Het blijkt een hardnekkig onkruid, want dit pr-meetinstrument is nog steeds springlevend. Expert Leonne van de Ven legt uit hoe dat zit. Lees verder

5 tips voor een beter business model

In de afgelopen jaren mocht Sprout-expert Patrick van der Pijl met bijna 200 bedrijven samenwerken van nationaal tot internationaal en van startups tot corporates. Daarbij zijn hem een aantal zaken opgevallen waar je als organisatie meteen het verschil mee kunt maken. 5 tips. Lees verder

Facebook uit de mode? Niet als je de babyboomer wilt bereiken!

Tijden veranderen. Vijftigplussers krijgen geen boeken of riviercruises naar Duitsland meer cadeau, maar een iPad mini of tablet. En hiermee gaan ze en masse online. Facebook is het populairst. Hoe speel je hier op in? Lees verder

De drijfveren van Reinout Oerlemans

Ondernemerscoach en Sprout-expert Marcel Burger onderzoekt de drijfveren van ondernemers. Wat drijft bijvoorbeeld Reinout Oerlemans, nu hij 95 miljoen heeft gecasht op Eyeworks? Lees verder

Succes met Google AdWords: optimaliseren

In deze driedelige serie over Google AdWords behandelt expert Ralph Wolbrink de basis van zoekmachineadverteren. Deze blog zal in het teken staan van het kostenplaatje rondom een Adwords-campagne. Hoe haal je het maximale eruit?   Cost-per-action berekenen Lees verder

Crowdfunding: zelf doen of hulp vragen?

  • 18 feb 2014
  • -
  • (0)
  • -
  • home

De ondernemer die onderzoekt of crowdfunding iets is voor zijn business, zal het duizelen van de crowdfundingplatforms en de experts op het gebied van de alternatieve financiering. Simon Douw zet de do's en don'ts op een rijtje voor het vragen of afwijzen van crowdfundinghulp. Lees verder

Zieke flexkrachten worden duurder

De Ziektewet is gemoderniseerd. Belangrijk: zieke werknemers met een flexcontract gaan werkgevers meer geld kosten. Hoe kunnen ze de schade beperken? Lees verder

Startup in uitvoering (3)

  • 12 feb 2014
  • -
  • (1)
  • -
  • home

Francisca Kapar heeft weer een leermomentje achter de rug met de startup waarmee ze een city app ontwikkelt. Soms duren dingen drie keer langer dan gepland. Lees verder

Online reviews zijn onmisbaar

Reviews zijn onmisbaar als je alles uit je online sales en marketing wil halen, zegt Sprout-expert Ralph Wolbrink. Lees verder

3 voorbeelden van misleidende pr

Je hoeft geen talent voor liegen te hebben om de pers te misleiden, een goede dosis lef is voldoende. 2013 bleek bij uitstek het jaar om tegen journalisten te jokken. En het jokken werd steeds geraffineerder. Slimme pr of blaast het op in je gezicht? Lees verder

Succes met Google AdWords: de accountopzet

In deze driedelige serie over Google AdWords behandelt expert Ralph Wolbrink de basis van zoekmachine adverteren. In het eerste deel heeft hij een introductie in het AdWords-gegeven. Deze blog zal in het teken staan van de relatie tussen een accountstructuur en relevantie. Lees verder

Limited Liability Partnership als alternatief voor de maatschap

Steeds meer zzp'ers willen hun krachten bundelen. Door onder gemeenschappelijke naam naar buiten te treden, versterk je je marktpositie en kun je bovendien kosten met elkaar delen. De Limited Liability Partnership biedt een goed alternatief. Lees verder

Sprout Experts

Bas Westland
Bas Westland
Faillissementen
Christiaan van Wetten
Christiaan van Wetten
Bedrijfsvoering|Fiscaal|Administratief
Esther Brons-Stikkelbroeck
Esther Brons-Stikkelbroeck
Franchise | Distributie | Agentuur
Francisca Kapar
Francisca Kapar
Startend ondernemerschap
Jannemijn Strengers
Jannemijn Strengers
Arbeidsrecht
Leonne van de Ven
Leonne van de Ven
Free publicity, Social pr, (Re)Branding en brandawareness, Communicatie strategie en uitvoering, Mediatraining en pr- workshops, Social media strategy en community mamagement
Marcel Burger
Marcel Burger
Inspirerend Leiderschap, Ondernemerschap
Norbert Bakker
Norbert Bakker
Verzekeringen & risicomanagement
Patrick van der Pijl
Patrick van der Pijl
Patrick van der Pijl helpt (corporate) organisaties en startups wereldwijd met het innoveren van hun business model. Hij is gespecialiseerd in business design en innovatie, strategic visioning, visualisatie en grafisch faciliteren.
Robert Kok
Robert Kok
internationaal belastingrecht, successrechtplanning, DGA-problematiek, bedrijfsopvolgingen
Rolf Grouve
Rolf Grouve
Subsidies, innovatie, e-learning
Simon Douw
Simon Douw
Steeds meer MKB'ers gaan niet langer naar de bank voor financiering, maar doen het zelf: online en met hun netwerk. Simon Douw van Douw&Koren Crowdfunding is een crowdfunder van het eerste uur: hij behoort al vanaf het prille begin tot de (inter)nationale pioniers die crowdfunding voor ondernemers werkelijkheid maken. Douw&Koren geeft lezingen, workshops en opleidingen op gebied van crowdfunding, adviseert ministeries en banken en begeleidt ondernemers bij hun crowdfunding ambities.
 
Volg Sprout

 
Volg Sprout