Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2015

Taxiculinair

Dènis Assen (38), Edwin Gels (30) en Niels Palmers (23)

Wat: Taxidienst voor restaurantbezoekers
Sinds: 2014
Omzet 2014: n.b.
Medewerkers: 5
Waar: Emmen
Website: Taxiculinair.nl

Waarom zijn jullie een eigen bedrijf gestart?

‘Dat gebeurde naar aanleiding van een bezoek aan restaurant De Gaffel en de bekende discussie over wie zou terugrijden. We zijn begonnen in samenwerking met taxi Blue Cab en De Gaffel en lanceerden korte tijd later een eerste pilot, waarna verschillende toprestaurants zich aansloten bij onze dienst en de potentie van Taxiculinair snel duidelijk werd. Inmiddels kunnen wij over heel Nederland onze dienstverlening aanbieden.’

Wat maakt jullie anders dan andere bedrijven in je sector?

‘Het luisteren naar de stakeholders is belangrijk bij een nieuwe dienst als Taxiculinair. Doordat dat wij zelf geen taxi’s hebben en de dienst op regionaal niveau uitbesteden aan representatieve taxicentrales verzamelen wij ritten uit de markt, waarbij het vertrouwen tussen regionale spelers gestimuleerd wordt.

Thuisbezorgd.nl brengt het eten naar de klant, wij brengen hem naar het eten

In dit kader lijkt onze aanpak op die van Thuisbezorgd.nl. Dat brengt het eten naar haar klanten, wij brengen onze gasten naar het eten. Thuisbezorgd.nl richt zich op de onderkant van de markt en Taxiculinair richt zich op de sterrenrestaurants.’

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen?

‘Leeftijd lijkt mij persoonlijk geen issue voor het ondernemen. Althans, zelf heb ik dit nooit zo ervaren. Het verhaal moet goed zijn en als ondernemer moet je in staat zijn het verhaal op de doelgroep over te brengen, dit is voor jong en oud het zelfde.’

Wat heb je ervoor nodig om jullie ambities te vervullen?

‘In mijn visie is er een gezonde balans nodig tussen de tent (onderneming), de vent (de ondernemer/ onderneemster) en de cent (beschikbare (liquide) middelen). Waarbij ik persoonlijk het team van een onderneming van onschatbare waarde vind om de ambities van een organisatie te vervullen. Het is niet erg om af en toe een gezonde discussie te voeren, als je maar gezamenlijk de finish haalt.’