Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2012

Curated

Rocco Stallvord (34) en Arjan van de Steeg (30)

Wat: abonnementen op verrassingscadeaus
Start: 1 april 2012
Personeel: geen
Omzet: 30.000 euro in eerste half jaar

[VOTEBUTTON GROUP=”Challenger 50 publieksprijs” ITEM=”Curated”]

 

Bij Curated kun je een abonnement nemen op je favoriete blogger, bijvoorbeeld Boris Veldhuijzen van Zanten van The Next Web of foodtrendwatcher Marjan Ippel. Voor 25 euro per kwartaal krijg je een speciaal door hem of haar geselecteerd cadeau via de post toegestuurd. “De consument koopt iets onbekends, dat maakt het nieuw en spannend. Ze weten alleen dat de blogger een autoriteit is op zijn of haar vakgebied”, zegt bedenker Rocco Stallvord. “Alle items zijn bijzonder, bijvoorbeeld omdat ze nog niet te koop zijn of omdat ze speciaal gemaakt zijn voor Curated. Verder is alles om de cadeaus heen van hoge kwaliteit: een mooie website, een goede klantenservice en prachtige verpakkingen.”

Curated bestaat nu een half jaar en heeft 600 abonnees. “Dat aantal heeft onze stoutste dromen overtroffen. We verdienen er nog geen geld mee; de winst is nu vooral dat wijzelf, de bloggers en de abonnees het erg leuk vinden om te doen. We halen er inspiratie en voldoening uit en kunnen er al onze creativiteit en ondernemingsgeest in kwijt. Curated is een hobby waar we graag ons werk van willen maken.”


Tekst Miloe van Beek