Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Groeitip van de dag

Groeitip van:

 “Laat je als ondernemer op sleutelmomenten nooit verleiden door de korte termijn.”

Joop van den Ende is een van die ondernemers waarbij iedereen een lach het gezicht krijgt. De soap- en theaterkoning bewijst al sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw keer op keer zijn succes. Hij heeft met zijn bedrijven het tv- en theatervak veranderd. Een belangrijke leidraad was daarbij: val niet te veel voor de dollartekens, heb geduld, want later wacht je misschien nog een veel betere kans.

In 2000 maakte Van den Ende met de verkoop van zijn aandelen Endemol aan het Spaanse Telefónica de belangrijkste deal uit zijn leven. Hij werd in één klap multimiljonair. Hij had toen al menig aanbod moeten afslaan. Hij was bij de beuursintroductie in 1994 bijna in ‘een beursintroductie zoals Facebook’ getrapt: dat je je laat verleiden door zakenbankiers die zeggen dat je een hype moet uitbuiten.

Lees er meer over: