Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Jasper Gabriëlse (Seepje): ‘Impact moet komen van ondernemers, ngo’s zijn niet effectief’

Jasper Gabriëlse lanceerde samen met vriend Melvin Loggies het natuurlijke wasmiddel Seepje. In deze aflevering van Profile (7 Ditches TV) vertelt hij hoe zij - door ook om hulp te durven vragen - een merk bouwen met duizenden fans. 

In samenwerking met 7 Ditches TV

Seepje maakt sinds 2014 wasmiddelen van de vrucht van een boom in Nepal. Gabriëlse en studiegenoot (bedrijfskunde) Loggies stonden in de begindagen zelf in winkels om een sceptisch publiek te laten zien dat het product ook echt schuimt. Inmiddels staat er een bedrijf met 5 mensen in Nederland, en ligt het wasmiddel in de schappen bij 1100 winkels, waaronder honderden vestigingen van Albert Heijn.

Seepje werkt nauw samen met een leverancier in Nepal. “Het mooiste is natuurlijk als je combinaties vindt tussen dingen die zowel commercieel interessant zijn en het bedrijf verder brengen, als ook mensen verder brengen die dat hard nodig hebben”, zegt Gabriëlse.

Impact

Impact maken en commercie zijn wat Gabriëlse betreft een niet meer dan logische combinatie. “Ik vind dat de impact moet komen van ondernemingen. Als je kijkt naar ngo’s, en wat er daar allemaal aan de strijkstok blijft hangen, en de effectiviteit ook. In Nepal bijvoorbeeld, zitten echt duizenden ngo’s. Als je dan bedenkt dat het nog steeds een van de armste landen is, dan denk ik, wat doen ze dan?”

Lees ook: Zo haalde natuurlijke-wasmiddelmaker Seepje Albert Heijn binnen als klant

Een van de redenen dat de twee ondernemers hun bedrijf überhaupt van de grond konden tillen is dat ze overal hulp vroegen, op het gebied van marketing, financiën en verpakkingen bijvoorbeeld. En dat veel mensen ook bereid bleken om te helpen met tips en adviezen. “Dat is fantastisch. En we hebben nog steeds heel veel mensen om ons heen die ervoor zorgen dat wij het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden.”

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Het bedrijf uit Den Haag verwacht dit jaar zijn eerste miljoen omzet te gaan halen, onder meer dankzij een deals met Albert Heijn en Marqt. Afgelopen november werd er 3 ton crowdfunding opgehaald, met amper 4 dagen voorbereiding. Die financiering gaat onder meer naar een mogelijke uitbreiding naar de Duitse markt. 

Meer ondernemersvideo’s