Administratiekantoor Haarlem

Laatst bijgewerkt: 31-10-2021 13:00:09

Persbericht - Administratiekantoor-Haarlem gaat met tijd mee Administratiekantoor Haarlem ontvangt maandelijks aanvragen van zzp’ers die willen overstappen. Logisch. Anno 2020 werkt een boekhouder heel anders dan in 2010. Administratiekantoor-Haarlem is met zijn tijd meegegaan. Wij stonden 10 jaar geleden ook op een spreekwoordelijke T-splitsing. Linksaf was blijven zitten op het authentieke pad van uurtje-factuurtje, mappen aanleveren op kantoor. Rechtsaf lag een nieuwe wereld van online aanleveren van de boekhouding, scannen, mailen en processen digitaal maken.

Digitaal aanleveren

Wij hebben hier veel tijd ingestoken en ook vooral gelet op het moment dat de kinderziektes uit de software waren. Dat moment is nu wel geweest. Daarom vragen we al onze klanten om vooral digitaal de boekhouding aan te leveren.

Scannen en mailen bij administratiekantoor Haarlem

Mail uw verkoopfacturen, maak een mt-940-bestand van uw bank, een csv-bestand mag ook. Wij gaan de boekhouding grotendeels verwerken en vragen gericht enkele inkoopfacturen op.

U mag uiteraard ook alle bonnen alvast scannen, maar elke maand dezelfde factuur van Vodafone, die herkennen we na één keer wel.

U mag uiteraard nog altijd op kantoor langskomen om te praten over investeringen, de aankoop van een auto etc., maar u hoeft dat niet meer te doen om uw ordner te brengen en te halen.

U heeft het al druk genoeg met het opzetten van uw onderneming. Dan is het fijn dat wij de volledige administratie van u overnemen.

Het enige wat u hoeft te doen is het digitaal aanleveren van uw facturen. De rest doen wij voor u. Denk daarbij aan:

•             Debiteuren en crediteuren boeken,
  •             Samenstellen van de winst- en verliesrekening aan einde boekjaar,
  •             Btw aangifte indienen per kwartaal- 4 keer per jaar-,
  •             Aangifte inkomstenbelasting verzorgen – ook van uw partner,
  •             De aanvraag van uitstel bij de Belastingdienst tot 1 september van het volgend boekjaar,
  •             Opmaken van balans- en winst-en verliesrekening van uw onderneming na het einde van het boekjaar. U heeft uw cijfers altijd voor 1 april binnen.

Bereikbaarheid

Voor een zzp’er gaat het werk vaak ook buiten kantoortijden door. Dat begrijpt Administratiekantoor-Haarlem als geen ander. Daarom kunt u ons iedere dag van 8.00 tot 22.00 uur bereiken, zeven dagen per week.

Daarmee onderscheiden wij ons van de authentieke kantoren die nog steeds om 17.00 uur de deur sluiten en ook op zaterdag en zondag gesloten zijn.

Online boekhouden bespaart u tijd en geld. Wij hebben onze tarieven de afgelopen tien jaar niet verhoogd. En we bieden meer. Door de digitalisering hebben we sneller inzicht in uw situatie en kunnen we eerder gaan adviseren en coachen.

Wij geven u advies over aftrekposten en fiscale voordelen. Bijvoorbeeld over de zelfstandigenaftrek, starteraftrek, meewerkaftrek, lijfrente, pensioen, AOV en ook over middeling van inkomen.

Werkte u voorheen in loondienst en gaat u als zzp’er nu twee keer zoveel verdienen dan is middeling tzt een optie. Middeling is interessant als u over meerdere jaren een wisselend inkomen heeft gehad. Dan is er een voordeel in de IB te behalen

Zat u in eerdere jaren in de eerste schijf belasting, en valt u nu in de hoogste schijf dan kunt u drie jaar over elkaar verdelen en door deze hoge schommelingen in uw inkomen eerder betaalde Inkomstenbelasting terugvragen. Wij informeren u graag over de spelregels.

Auto van de zaak

Bij de aanschaf van een auto komt de ZZP’er voor veel vragen te staan.

• Auto op de zaak of privé ?
  • Elektrisch of Youngtimer ?

Allemaal vragen waar wij, ZZP-boekhouder, u graag mee willen helpen. De meest gunstige keuze is maatwerk en hangt af van uw persoonlijke situatie. Het eerste wat u moet weten is, dat als u een “auto op de zaak “ heeft, en u er jaarlijks meer dan 500 kilometer privé mee rijdt, u dan een bedrag bij de winst moet tellen voor privégebruik.

Wat moet u doen ?

Bewijs leveren dat u betreffend jaar niet meer dan die 500 kilometer privé heeft gereden. Dit kan door middel van een tellertje in de auto, een kilometerregistratie op papier of u kunt gebruik maken van een hiervoor bestemde app.

Als u meer dan die 500 kilometer op jaarbasis rijdt, kan de bijtelling namelijk behoorlijk oplopen. De bijtelling is een percentage van de nieuwwaarde ofwel cataloguswaarde van de auto.

Ons advies…..

Wij raden u aan de volgende auto’s zakelijk te boeken.

• Een nieuwe auto.
  • Een Youngtimer ( bijtelling dagwaarde).
  • Een elektrische auto ( lagere bijtelling).

Alles blijft hierbij afhankelijk van het aantal kilometers dat u per jaar rijdt.

De privé auto

Andere optie is om de auto privé te houden. Het grote voordeel is dat u geen bijtelling hoeft te doen voor IB en BTW. Nadeel is dat benzine, onderhoud, wegenbelasting en verzekering niet als kosten zakelijk aftrekbaar zijn. U mag als zakelijk rijder wel van elke zakelijk gereden kilometer wel € 0,19 ten laste van de winst brengen.

U moet wel uw zakelijk gereden kilometers bij afspraken in agenda bijhouden. De auto die het meest in aanmerking komt om privé te rijden is de auto die tussen de 2 en 14 jaar oud is.

De brandstof is hierbij van belang alsmede het aantal kilometers dat u zakelijk rijdt. U moet echter bij een auto van bv 7 jaar oud bijtellen over de cataloguswaarde, maar mag slechts afschrijven over de vele malen lagere aankoopprijs.

Overstap naar administratiekantoor-Haarlem

Als u interesse heeft om over te stappen en u dient over te stappen vanuit een andere accountant, dan is dat geen enkel probleem. Wij regelen de overstap kosteloos en moeiteloos voor u.

Wij vragen uw dossier op en regelen alles zodat u er geen omkijken naar heeft. Bel ons op 06-13936399 voor een gratis kennismaking. Of mail naar [email protected]