Last van de Wet DBA? Zó heb je geen modelovereenkomsten nodig.

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:21:23

Persbericht - De VAR is vervangen door modelovereenkomsten volgens de Wet DBA. Daarmee krijgen zzp'ers en hun opdrachtgevers te maken met extra administratieve lasten en het risico op boetes of naheffing. Stichting Impectforce biedt een oplossing waarbinnen de Wet DBA overbodig is. Een uitkomst voor veel zzp’ers en opdrachtgevers.

Meer vrijheid voor zzp’ers en hun opdrachtgevers

Stichting Impectforce zet zich in voor meer vrijheid en zekerheid voor ondernemers. Ze ontwikkelde het Impectforce-concept zodat ondernemers aanspraak kunnen maken op het sociale vangnet. Omdat ondernemers binnen het concept worden gezien als werknemers, geldt de Wet DBA bovendien niet langer voor hen óf hun opdrachtgevers. Daarmee vervallen extra administratieve lasten en ongewenste risico’s. Zzp’ers bepalen nu zelf hoeveel opdrachtgevers ze hebben. Hun opdrachtgevers zijn altijd verzekerd van een vrijwaring van het afdragen van loonheffing.

Zelfstandig

Hoewel ondernemers binnen het Impectforce-concept worden gezien als werknemers, blijven ze voor honderd procent zelfstandig. Het concept is gecontroleerd en erkend door de Belastingdienst en De Nederlandsche Bank.

Beschermd pensioen opbouwen

Bijkomend voordeel van het concept: ondernemers hoeven hun pensioen niet langer ‘op te eten’. Dankzij de samenwerking tussen stichting Impectforce en de premiepensioeninstelling van Brand New Day kunnen ondernemers bovendien optioneel pensioen opbouwen tegen collectiviteitsprijzen.

Meer informatie via www.impectforce.nl