SELL - bookazine over de toekomst van marketing en sales

Expeditie naar de klant van overmorgen

De redactie van Sprout gaat in het nieuwste bookazine Sell op zoek naar de (zakelijke) klant van overmorgen: hoe vind je die en wat beweegt ze om te kopen. Zo zien we het einde van zeurende salesmedewerkers door technologie en predictive marketing, kijken we naar de valkuilen van contentmarketing, onderzoeken we de waarde van een like, lezen we over het succes van Beats by Dr. Dre en de hype rondom omnichannel winkelen. Sell, voor ondernemers die vooruit kijken.

H1 - Filosoof Bas Haring over de vrijheid van keuze
H2 – Hoe bereik je de consument van morgen
H3 – Bots en AI, het einde van de buitendienst
H4 - Het marketingsucces van Beats by Dr. Dre
H5 - Voorspellende marketing
H6 – Onderzoek: wat is een like waard?
H7- Waarom content marketing verdraaid lastig is
H8 - Retailtrends: omnichannel marketing

SELL bestellen? Klik hier »

Op zoek naar MAKE? Klik hier »
Op zoek naar SCALE? Klik hier »

 

Toekomst van marketing en sales

Leer alles over de toekomst van marketing en sales in dit nieuwste bookazine van de redactie van Sprout. Bestel 'm nu!

AbonnerenLos bestellen


 

De klant van overmorgen

Ooit waren marketing en sales verbazingwekkend eenvoudig: reclamemannen en salesmanagers brachten je product moeiteloos onder de aandacht van de klant. Maar nu zijn (zakelijke) consumenten kritischer én beter geïnformeerd. Hoe overtuig je ze nog van jouw bestaansrecht?

Het eind van de buitendienst

Chatbots, kunstmatige intelligentie en marketing automation zetten de traditionele sales op zijn kop. Hebben ondernemers straks dankzij salestech geen mensen meer nodig op verkoop?

Beats by Dr. Dre

Beats by Dre is een marketingfenomeen. In no time veroverde het merk met zijn koptelefoons de wereld. En al na een paar jaar werd het voor 3 miljard dollar aan Apple verkocht. Twee mannen klaarden de klus: captain of music industry Jimmy ‘shoes’ Iovine en hiphop-legende Andre Young, alias Dr. Dre. Is er een recept voor hun concept?

Voor de troepen uit

Sales is geen kwestie meer van trekken aan je klanten: straks weet je wat ze willen kopen nog voordat ze dat zelf doorhebben. Welkom in de wereld van predictive marketing.

Wat is een like waard?

Iedereen jaagt op likes, maar aanbevelingen op sociale media werken heel anders dan de meeste bedrijven denken. Dit ontdekten Amerikaanse weten schappers van onder meer Harvard na uitgebreid veldonderzoek.

Contentmarketing

Creatieve marketingbureaus beloofden ondernemers gouden bergen als ze inzetten op online marketing. Bouw een YouTube kanaal, verspreid branded content en zorg voor likes op je Facebookpagina. Maar het pad blijkt hobbelig en geïnvesteerde budgetten betalen zich lang niet altijd uit.

Retail

De toekomst is niet aan de online retailers, en de bakstenen winkel is evenmin ten dode opgeschreven. Ondernemers zullen in de toekomst hun klanten online én offline overal en altijd moeten kunnen bedienen. Maak kennis met de onlife consument.