Met tabblad
Zakenlieden bewaren een stortvloed aan visitekaartjes. Hoe steek je letterlijk en figuurlijk met kop en schouders daar tussenuit? Door een visitekaartje met een tabje bijvoorbeeld. De ontvanger kan uit het tabje bovendien opmerken uit welke branche je afkomstig bent.
‘Youth entertainment’
Als je visitekaartje je service ook echt uit kan beelden, dan wordt het ook een echt reclame-object. De uitgever van dit zakje illustreert op subtiele wijze de service ‘youth entertainment’.
De bloemist
Bloemiste Marieke Vanderweeën heeft een gedroogde bloem toegevoegd aan haar visitekaartje. Je hoeft haar titel niet meer te lezen om te weten wat ze voor je kan betekenen.
De social media-expert
Toepasselijk voor social media-experts. Maak van je Twitter-profiel een visitekaartje. Hetzelfde zou je kunnen doen met je Facebook- of LinkedIn-profiel.
Een school voor architectuur
De uitgever van dit kaartje beeldt zijn branche uit met een LEGO-blokje. Ook een visitekaartje met een knipoog.
De fitnessinstructeur
Humor werkt altijd aanstekelijk. Wie dit visitekaartje van een fitnesscentrum in zijn hand gedrukt kreeg, zal vast gelachen hebben.
De fotograaf
Ook een fotograaf beeldt met dit kaartje de praktijk van zijn beroep uit. Opvallend en mooi.
De advocaat
Deze jurist is gespecialiseerd in scheidingen. Treffend naar voren gebracht.
De allergie- en astmaspecialist
Deze specialist onderscheidt zich door niet gebruik te maken van papier, maar van een ballonnetje. Toepasselijk voor iemand die zich met longaandoeningen bezig houdt.
De restauranthouder
Deze horecaondernemer speelt handig in op het feit dat hij twee verschillende klanten bedient: degene die thee komt drinken, en degene die komt dineren.