Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Omar Kbiri (24), KBIRI

Bedrijf: KBIRI Verwachte omzet: € 50.000 Personeel: 5 vrijwilligers Website: www.kbiri.nl

 

Kbiri.nl is een website voor ambitieuze jonge mensen die meer uit het leven willen halen.  

 

 

Waarom ben je ondernemer geworden?

“Ik was al vroeg bezig met ondernemen, maar vooral met compagnons in hún droomproject. Al zoekende naar wat mij triggerde, kwam het KBIRI-idee tot mij in de nacht van 20 januari in een hotellobby in Washington DC. De hele Branson-experience was het laatste zetje dat ik nodig had.” (Omar vloog met Branson in een privéjet naar Obama’s inauguratie, red.)

 

Wie is jouw grote voorbeeld, en waarom?

“Naast mijn moeder zijn dat mensen als Rene van Dijk, Rajesh Patel, Nalden, Jan Post, Martijn Aslander, Richard Branson, Russel Simmons, Quincy Jones, Boris Veldhuijzen van Zanten…. allemaal mensen die mij uitdagen om er nog meer uit te halen dan wat erin zit.”

 

Wat zijn de voordelen van jong ondernemen?

“Je kunt zoveel in beweging zetten zolang je enthousiasme en focus hebt. Onderschat de kracht van inspiratie niet die je als jong persoon hebt naar de ‘gevestigde orde’ toe. Zij hebben ons net zo hard nodig als wij hen.”

 

Hoe belangrijk zijn je ouders voor je onderneming?

“Mijn ouders hebben mij geïnfecteerd met de drang tot ondernemen en het eindeloos positief denken.”

 

Welke ondernemerservaring heeft de meeste indruk op je gemaakt?

“Om te zien in wat wij in korte tijd met KBIRI hebben kunnen doen. Voornamelijk door 99 procent gewoon te vragen wat ik wil aan mensen of bedrijven. De maakbaarheid van je eigen successen zeg maar.”

 

Met hoeveel startkapitaal ben je begonnen?

“Nul euro, wat sociaal krediet en studiefinanciering.”

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Hoe ziet je onderneming er over tien jaar uit?

“Nu zijn we een online magazine voor potent students en jong ambitieus talent. Wat zal uitgroeien qua bereik d.m.v. mediakanalen en fysieke platforms. Wij willen jong ambitieus talent en het bedrijfsleven de mogelijkheid geven om van onze expertise gebruik te maken om elkaar te vinden. In tien jaar tijd kan dan van alles gebeuren, misschien ben ik net op mijn bek gegaan of misschien koop ik Reinout Oerlemans bij Eyeworks uit. Zolang ik en de mensen om KBIRI heen maar passie & geluk voelen bij hetgeen wat ze doen.”